רבנים שולפים בשאלת "הומואים דתיים" | הלכה

הומואים דתיים – תרתי דסתרי? יש או אין חיה כזו? זקוקים לרחמים? להבנה? ואולי למתן תשובה מדוע הם נבראו ככה? הרב דרורי, הרב אבינר, הרב פנדל, הרב רוזן ועוד שורת רבנים, אנשי חינוך ואנשי אקדמיה נדרשו לענות בקצרצרה על סוגיית ה"הומואים דתיים"

בנים וראשי ישיבות, אנשי חינוך, אנשי אקדמיה ועוד כמה אנשים מעניינים מחווים את דעתם ל"שליפה" הומואים דתיים. לקט מתוך המדור שליפות ב-nrg יהדות.

(הרשימה לפי סדר האל"ף בי"ת)

אברי גלעד – איש תקשורת
לא מקנא. להיות שייך למסגרת שרוצה לסקול אותך זה לא קל.

איתמר בן גביר – פעיל ימין, לשעבר דובר כ"ך
תרתי דסתרי. כמו שאין מחללי שבת דתיים, לא יכולים להיות הומואים דתיים.

הרב ד"ר אליהו זיני – רב הטכניון בחיפה וראש ישיבת ההסדר בחיפה
אין חיה כזו.

אמנון שומרון – לשעבר עורך "מקור ראשון"; שותף במשרד יח"צ ואסטרטגיה
מלכוד. לא להריע להם ולא להרע להם. אם הם רואים בעצמם חלק מהקהילה אז הם חלק מהקהילה.

ד"ר אמנון שפירא – חבר ההנהלה הארצית של בני עקיבא
מצד אחד, קשה לי עם זה, אפילו קשה מאוד. אבל מצד שני, אני מחפש את הרב שייתן תשובה לבחור ששאל בשו"ת וירטואלי, ובכאב נורא: "אם הקב"ה ברא אותי כזה, סימן שהוא רצה שגם אני אהיה חלק מן העולם".

הרב דוד פנדל – ראש ישיבת ההסדר בשדרות
תרתי דסתרי. כמו לומר "אוכלי חזירים דתיים". ייתכן שהקב"ה מנע מהם הנאת אישה וזה ניסיונם, ובעזרת כולנו הם יכולים לעמוד בניסיון.

זאב שורץ – מזכ"ל בני עקיבא העולמית
לשדר המון חום ואהבה ולתת חיבוקי ענק לכל אחד ואחד.

יאיר שלג – פובליציסט ב"הארץ" וחוקר במכון הישראלי לדמוקרטיה
אני לא רואה איך אפשר להכשיר את התופעה מבחינה הלכתית, אבל את האנשים עצמם צריך לקרב. הם ראויים דווקא להרבה הוקרה על דבקותם בתורה שכל כך מקשה עליהם.

יהודה (גורי) פרוידיגר – מזכ"ל תנועת "עזרא"
צריך לטפל בהם בדיסקרטיות מלאה. כל טיפול בגלוי נותן לגיטימציה לעוד נערים, בגיל חיפוש הזהות, לפנות לכיוון הלא רצוי.

יהודית שילת – לשעבר סגנית יו"ר אמונה; רעייתו של הרב יצחק שילת מישיבת ההסדר במעלה אדומים
ככל האדם. כל אדם דתי צריך להתמודד עם יצר המין שלו.

הרב ישעיהו רוטר – הבעלים של אתר רוטר.נט ור"ם בישיבה התיכונית "יבנה" שבחיפה
מה הקשר לעיוות גנטי ולאמונה השקפתית? להומו יש עוד מגבלה הלכתית שאינה נמצאת אצל הבחור הרגיל. גם לבחור הרגיל יש איסורים רבים. אסור לו לחיות עם נשואה, למשל. להומו אסור גם לחיות עם גבר אחר, למשל.

הרב ישראל רוזן – ראש מכון צומ"ת
סתירה פנימית. בעלי מצוקה ההופכים את חולשתם לאידיאולוגיה מסיבות חברתיות מובנות. בקטע זה הם לא רק חוטאים אלא גם מחטיאים.

הרב מאיר צוקרמן – סגן ראש ישיבת "כפר הרוא"ה"
בעלי נטיות שאינם מממשים אותן – לבי לבי על הקשיים שלהם. כאלה שרוצים לממש את הנטיות – איך נגדיר "מחלל שבת דתי" או "אוכל טרף דתי"?

נעם ארנון – דובר היישוב היהודי בחברון
זה פשוט לא הולך יחד. כמו יהודי שנשא גויה. אין מה לעשות, את התורה אי אפשר לשנות. יש אנשים וארגונים שאוהבים לצטט פסוקים כמו "לא תרצח" או "בצלם אלהים ברא אותו", אבל מתעלמים מ"לא תנאף", מ"לא תחמוד" ומ"זכור את יום השבת לקדשו". זו צביעות. מי שלא יכול להשתנות או להתגבר, יעשה מה שיעשה בשקט, יתפלל להשם שיסלח לו, ולא יהפוך את זה לדגל.

הרב שלום ארוש – נשיא מוסדות "חוט של חסד" מבית ברסלב
בעולם – אפילו לא בעולם התורה – מקובל מה נורמלי ומה לא, מה בריא בנפשו ומה לא. אני מאחל להם החלמה מהירה.

הרב צפניה דרורי – ראש ישיבת ההסדר בקריית שמונה
כיוון שעבר אדם עבירה ושנה בה – נעשית לו כהיתר.

רחל קרן – יו"ר קולך
הלסביות הדתיות וההומואים הדתיים חיים בעולם של סתירה כל כך קשה. רחמנות.

הרב שלמה אבינר – ראש ישיבת "עטרת ירושלים"
אין לגיטימציה. לכולנו יש יצרים ויש להילחם. מי שרוצה – יתרפא. 100% הצלחה! בעל נטיות הפוכות צריך לפעול על פי הדרכת הפסיכולוג שייתן לו אור ירוק מתי להתחתן, ואם לספר או לא.

הרב שלמה ריסקין – ראש מוסדות "אור תורה סטון"
מוכרחים להבחין ולהפריד בין המעשה לעושה. המעשה – אסור, והוא מוכרח להיות אסור כי הוא נוגד את ההמשך הקיומי של האדם. אולם באשר לעושה – ישנה הלכה שאומרת: "אונס רחמנה פטריה", ואם מדובר באדם שמבחינתו בלתי אפשרי לו לקיים יחסים עם אישה – הרי הוא אנוס, ומוכרחים להשאיר את שיפוטו לקב"ה שכך בראו. לכן, נראה לי שבאותו זמן שאנו מנסים לעצור את המעשה, צריכים אנו לקרב את העושה ככל הניתן. לומר לו שיש לו מקום ביהדות, ולהבין שבית הכנסת חייב להיות כמו בית של אבא ואימא, המקבלים כל אחד, מבלי לשפוט אותו, חרף בעיותיו וחולשותיו.

הרב שמואל אליהו – רב העיר צפת, בנו של הראשל"צ הרב מרדכי אליהו
יהודים למען ישו.

אין תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.