הרב הראשי לצרפת יוצא בחריפות נגד נישואים, הורות ואימוץ חד-מיניים | בלעדי / פרסום ראשון

נישואים חד-מיניים? הצעד הבא הוא שנתיר לאב להתחתן עם בתו. הורות חד-מינית? מונח שהוא המצאה. אימוץ חד-מיני? האימוץ קיים כדי להעניק לילד משפחה ולא להפך * הרב הראשי לצרפת, הרב ז'יל ברנהיים, תוקף בחריפות את ארגוני ההומואים ולסביות, ולדבריו הם רוצים "'לפוצץ' טוב יותר את היסודות ההטרוסקסואלים של החברה שלנו" * בלעדי לכמוך!

דגל צרפת

בעוד בצרפת רוב האזרחים בעד לאפשר לזוגות חד-מיניים להינשא, לאמץ ולהביא ילדים, והכול בשם השוויון, החירות וטובת הילד – הרב הראשי לצרפת, הרב זיל ברנהיים,  יוצא נגד כל האמירות הללו, ולאו דווקא מהפן ההלכתי אלא מהפן המוסר, לדבריו.

בחוברת שכתב הרב, ופורסמה לפני כחודשיים, "נישואים חד מיניים, הורות חד מינית ואימוץ: מה ששוכחים לעתים קרובות לומר", הוא טוען הוא מבקש להציג בבירור את הסיכונים בדיון על הנישואין החד-מיניים וההורות החד-מינית. את דבריו אלה הציג הרב הראשי לצרפת בפני ועדה ממשלתית האחראית לחקיקה בנושא.

הרב מציין כי ארגוני ההומואים ולסביות רוצים להתכחש להבדל המיני בין גברים לנשים ו"'לפוצץ' טוב יותר את היסודות ההטרוסקסואלים של החברה שלנו", וזאת בניגוד לעמדת התנ"ך המדבר על השלמה של בני זוג – גבר ואישה.

לדברי הרב "חשוב להסביר היטב את הסיכונים האמתיים הכרוכים בשלילת השוני בין המינים (זכר ונקבה). את הדיון הציבורי יש לנהל על יסודות אלה – ולא רק סביב ערכים כגון שוויון, אשר מחניפים לנושאי דגלם, אך אינם עומדים במבחן הביקורת כמצדיקים חקיקת חוק המכיר בנישואין חד מיניים, הורות חד מינית ואימוץ על ידי הומוסקסואלים".

בהקדמה לחוברת, הרב מציין כי את דבריו הוא כותב לא אדם פרטי אלא כרב הראשי לצרפת: "אני מביע את דעתי כרב, ובמיוחד כרב הראשי לצרפת. אינני דוברם של אוסף יחידים אלא הנני דוברה של יהדות צרפת בממד הדתי שלה".

בחוברת, הרב מביא את הטענות הרווחות בקרב המצדדים בזכויות שונות להומואים ולסביות, ומבקש "לבחון בביקורתיות שיטתית את טיעוניהם ולחשוף לאור יום את ההשפעות השליליות של תביעותיהם".

נישואים חד-מיניים: האם גם נתיר אב להתחתן עם בתו?

לדוגמה את הטענה כי "הומוסקסואלים הם קרבן לגזענות. גם להם, כמו להטרוסקסואלים, מגיעה זכות להתחתן", הרב דוחה בטענה שלא די בכך ששני אנשים אוהבים זה את זה כדי להעניק להם אוטומטית זכות להתחתן. "כך למשל, גבר אינו רשאי להתחתן עם אישה נשואה גם אם אהבה עזה שוררת ביניהם. כך גם, אישה אינה יכולה להתחתן עם שני גברים בטיעון שהיא אוהבת את שניהם וכל אחד מהם רוצה להיות בעלה. וכן, אב אינו יכול להתחתן עם בתו. בשם השוויון, הסובלנות, המאבק כנגד אפליות ועקרונות רבים אחרים לא ניתן לאפשר לכל אלה שהאהבה שוררת ביניהם, להתחתן".

לדבריו, נישואין לכולם אינם אלא ססמה "כיוון שהֵיתר נישואין הומוסקסואלים יותיר על כנו את חוסר השוויון וההפליה כלפי כל אלה שאוהבים אך נישואיהם עדיין יהיו אסורים".

הרב ברנהיים. תצלום: ויקיפדיה

הורות חד-מינית: מונח שהוא המצאה

אחר כך הרב נוגע בנושא הורות חד מינית – מונח שהוא כלל וכלל אינו מקבל. לדבריו, המונח "הומצא כדי להתגבר על חוסר היכולת של הומוסקסואלים להיות הורים". הרב מציג את הטענה בעד הורות חד-מינית, ולפיה "הדבר החשוב ביותר הוא האהבה. זוגות חד מיניים יכולים להעניק אהבה רבה לילד, לפעמים אפילו יותר מזוג הטרוסקסואלי". את טענה זו הוא דוחה בכך שלדבריו יש שני סוגי אהבה – אהבה רגילה ואהבה מעצבת. "גם אם היכולת של זוגות חד מיניים לאהוב אינה מוטלת בספק, לאהוב ילד הוא דבר אחד, לאהוב אותו אהבה מעצבת הוא דבר אחר".

לדברי הרב, תפקיד ההורים לא נמדד רק באהבה שהם מעניקים לילדיהם, אלא גם בצורך הבסיסי של הילד את מקורו. "צמצום הקשר ההורי להיבטיו הרגשיים והחינוכיים בלבד מתעלם מן העובדה כי קשר התולדה הוא וקטור נפשי ושהוא יסודי לתחושת הזהות של הילד. כל האהבה שבעולם אכן אינה מספקת לבניית היסודות הנפשיים הבסיסיים העונים על הצורך של הילד לדעת מניין הוא בא. על הילד לדעת למי הוא דומה, כדי שיוכל להיבדל ממנו וכך לבנות את אישיותו שלו. הוא צריך לדעת כי הוא פרי אהבתם וזיווגם של גבר ואישה, אביו ואמו, בזכות השוני המיני שלהם".

זכויות הילד – כן. זכויות לילד – לא

הטענה הבאה שדוחה הרב היא ש"קיימת הפליה כלפי ההומוסקסואלים והלסביות. יש להכיר בזכותם להיות הורים לילדים כמו כל אדם אחר".

לדבריו, הזכות להיות הורה לילד איננה קיימת. "אין לאף אדם זכות לילד בגלל שהוא רוצה ילד, וזאת בלא קשר לנטייתו המינית […] כואבת ככל שתהיה, אי פוריות לא מעניקה זכאות לילד". הוא מציין כי "הילד איננו אובייקט אלא סובייקט. לדבר על 'הזכות לילד' משמע להפוך אותו למכשיר, וזהו רעיון מקומם […] הילד כאדם, כסובייקט, נפקד בדיון הנוכחי מן השיח של אלה הדורשים אימוץ עבור זוגות חד מיניים. נפקדות זו מאפשרת להם להימנע מהשאלות: מה זכויותיו של הילד, מה הם צרכיו, האם הוא מעדיף לחיות במשפחה עם אב ואם או במשפחה עם שני אנשים מאותו מין. כאן שוויון הנפש גובל לפעמים בציניות. זכויות הילד הוא מושג שונה לחלוטין מהזכות לילד".

אימוץ חד-מיני: האימוץ קיים כדי להעניק לילד משפחה ולא להפך

הרב גם נוגע בנושא האימוץ ומציג את הטענה ולפיה "אלפי ילדים מחכים לאימוץ ועדיף שזוג חד מיני יאמץ אותם מאשר להשאיר אותם בבתי היתומים".

הרב דוחה טענה זו בכך שדווקא ילד שחווה את הנטישה זקוק ליותר עוגנים בחייו, וכי אימוץ על ידי זוג חד מיני עלול אפוא להחריף את הטראומה של הילד שננטש. "הילד המאומץ נושא שתי טראומות מקבילות, זו של הנטישה וזו של הזהות המשפחתית הכפולה. הוא זקוק, יותר מכל ילד אחר, לשרשרת ביולוגית ברורה […] חשוב כי תינתן לו האפשרות להזדהות עם שני הורים ממין שונה: לאמו, כי הוא צריך להתפייס עם האישה; לאביו, כי הוא צריך לחוות נוכחות של גבר שבלעדיו אמו לא הייתה יכולה ללדת אותו". הרב מציין כי האימוץ קיים כדי להעניק לילד משפחה ולא להפך.

את החוברת הרב מסכם את בקביעה "כי הטיעונים בדבר שוויון, אהבה, הגנה על בן הזוג והזכות לילד, אינם עומדים במבחן הביקורת ואינם מצדיקים לכשעצמם חקיקה".

לקריאת החוברת המלאה בתרגום לעברית – לחצו כאן.

לקריאת החוברת בשפת המקור, בצרפתית – לחצו כאן.

לקריאת סיקור תקשורתי של העיתונות הצרפתית את דברי הרב – לחצו כאן.

תגובת כמוך – הומואים דתיים אורתודוקסים, המציינת השבוע יום הולדת שנתיים במפגש רב-שיח מיוחד, לדברים:

"קל לו לאדם אשר לא חווה את הקשים של הקהילה ההומוסקסואלית, לשלול דברים על הסף. מחקרים מראים שאדם המכיר מקרוב הומוסקסואלים, מבין טוב הרבה יותר את הקשיים העומדים בפניהם, ונוטה להכיר בצורך שלהם בשוויון זכויות.

האמירה כי יש עוד זוגות שאסור להם להתחתן אין בה די כדי לאסור על זוגות הומוסקסואלים להתחתן. הדבר דומה לאדם שנאמר לו שיש אנשים שעל פי החוק אסור להם לנהוג, ולכן לא נתיר גם לו. יצוין כי אין בדברינו אלה הכרה הלכתית בנישואים חד-מיניים, אלא אנו רק מעוררים את הכשל הלוגי בדברי הרב כשאשר הוא מנסה לדבר בשם המוסר ולאו דווקא בשם ההלכה.

על התנגדותו של הרב להתיר אימוץ ילדים או להביא ילדים באמצעות פונדקאות – יש לבדוק בעזרת מחקר מסודר ומעמיק כיצד משפיעה הורות חד-מינית על ילדים. יש מחקרים לכאן ולכאן, ואין הכרעה. לדבר בשם נטיית הלב זה נחמד, אבל אין בדיבור זה משום מניעה לקחת מאנשים את הזכות או האפשרות להיות הורים לילד, והורים נאמנים ומסורים ואוהבים. כמו כן, מעולם לא שמענו ולא ראינו איסור הלכתי על שני גברים לגדל ילד".

תגובה אחת

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.