מותר לקחת כדורים כדי להימנע ממשכב זכר? | הלכה

הרב הראל נשאל אם נכון נהג רב שהוראה לאדם לקחת כדורים להורדת החשק המיני כדי להימנע ממשכב זכר והוצאת שז"ל

(עוד בעניין: איסור ללחוץ יד של גבר – מעיקר הדין או הקצנה?)

הרב הראל

הרב הראל

השאלה:

סיפר לי חבר בעל עם משיכה למשכב זכור כי רבו ניסה לשדכו לאורך השנים עם נשים שונות אך הוא לא היה מסוגל להסכים כיוון שהוא ממש סולד מנשים ומהמחשבה לשמש מיטתו איתן. החבר סיפר לרב כי הוא מפחד ליפול באיסור התועבדה, וכי הוא נופל בשז"ל לעת עתה.

על כן הרב יעץ לו לקחת כדורים המורידים באופן משמעותי את יצר הרע המתאווה למין וכך להימנע מדבר עבירה חמור זה. אני יודע שבחסידות גור זהו מנהג נפוץ. רציתי לדעת מהי דעת ההלכה על כך לפי הרב.

התשובה:

שלום וברכה לשואל היקר!

ראשית כל אני חייב לציין שאני מזועזע מן הסיפור שאתה מספר, אם הוא נכון כמובן. רב אינו מוסמך להמליץ על שימוש בתרופות ללא חוות דעת רפואית, ושום רופא או פסיכיאטר לא היה רושם למטופל במצב כזה טיפול אן-אפרודיזיאקי (שמו שמו המקצועי של טיפול האמור לדכא את החשק המיני).

ולעצם העניין – מדובר ברעיון מסוכן ביותר, רפואית ומחשבתית.

רפואית – מדובר בכדורים בעלי השפעות ותופעות לוואי רבות ומסוכנות. הם ניתנים במקרים קשים ביותר של עבריינות מין בלתי נשלטת, רק כדי למנוע מאנשים לפגוע באחרים. ההשפעות שלהם על הגוף ועל הנפש הן קשות מאוד. תמיד תתלווה ליעילות בדכוי המיני גם ירידה בתיאבון, במצב הרוח, וכד'. הם גורמים לפגיע הקשה בכבד ובאיברים נוספים, להשמנת יתר, גינקומסטיה ועוד ועוד (דבר זה נכון גם לגבי תרופות כגון ציפרון ואנדרוקור, וגם לגבי משפחת מעכבי ספיגת הסרוטונין ככגן פרוקסט ועוד). גם צמחי המרפא המשמשים לתכלית זו אינם מומלצים, למרות שתופעות הלוואי שלהם קלות יותר.

מבחינה מחשבתית – הרי מדובר בבריחה מן ההתמודדות! נכון, ההלכה מצווה אותנו להתרחק מן העבירה ולהמנע מגירוי יצרנו, אך לא לדכא אותו!

הדרך לטפל במצב כזה היא ע"י טיפול בשליטה. מי מאיתנו לא צריך טיפול כזה? ישנם טיפולים מעולים בשיטת שניים עשר צעדים שבמקורה נועדה לאנשים מכורים לסמים וכד' אך נמצאה יעילה מאד גם לטיפול בפעילות מינית בלתי נשלטת. התוצאות בשטח טובות מאד, ואני אישית מכיר מקרוב עשרות חבר'ה שעברו טיפול כזה בהצלחה מרובה!

ניתן לפנות ליצחק תומר, האחראי במכון שהקים הרב יהושע שפירא לנושא. מספרו: 052-5214436

בתקווה לחיים מלאים בשמחה,

ארלה

(רוצים גם אתם לשאול את הרב הראל שאלה?
רוצים לקרוא שאלות אחרות ששאלו את הרב?
לחצו כאן)

תגובה אחת

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.