4 סיכומים למפגש אלול תשע"ד: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם | אירועים ומפגשים

דניאל: "הגעתי בפעם הראשונה ואני שמח שהגעתי" * ארי: הנושא היה כבד, אבל חשוב * דור: "שוב הבנתי כמה משפחת כמוך חשובה ויקרה לי וחלק בלתי נפרד מחיי" * הראל: "עם האנשים בכמוך אני לא מרגיש מוזר או דחוי" * ארבעה סיכומים אישיים של המפגש הרגיש בנושא מחלות המועברות במגע מיני

(עוד בעניין: לקריאת סיכום האירועים והמפגשים שהיו בכמוך – לחצו כאן;
למידע ופרטים על כל האירועים והמפגשים שיהיו בכמוך – לחצו כאן)

4 3

הסיכום של דניאל

קצת חיפשתי את עצמי בביישנות על ההתחלה, אך מהר מאוד פנו אליי אנשים טובים וחייכניים, חמים ומקסימים.

בציפייה גדולה ולא מעט חששות הגעתי בפעם הראשונה למפגש של כמוך.

ברגעים שלפני הַגָעתי לשם, קצת כאבה לי הבטן, ורק השיחה עם אמא בטלפון היא שכנראה נתנה את הדחיפה האחרונה להיכנס במקום לעשות אחורה פנה הביתה.

לא ידעתי אל מה אני הולך, אילו פנים ואילו אנשים יצא לי לראות ולהכיר. בראש שלי תיארתי לעצמי כ-50 "פינגווינים" (כפי שחבריי החילונים נוהגים לומר על החרדים). לכבוד המאורע אפילו לבשתי הכל שחור מפחד שאולי לבישת גינס תיחשב כלא נכונה עבור מפגש זה.

אך הופתעתי לראות אנשים מכל מיני סוגים: פינגווינים, בעלי לבוש "רגיל" וגם כאלה דאפילו באו עם שורט וכפכפים!

קצת חיפשתי את עצמי בביישנות על ההתחלה, אך מהר מאוד פנו אליי אנשים טובים וחייכניים, חמים ומקסימים.

מהר מאוד נכנסנו אל חדר ההרצאה והתחילה הרצאה מרתקת. לצערי, לא מעט לא העריכו את ערכה שכן לא היו חסרות הפרעות ודיבורים במהלכה. די הפריע לי חוסר הכבוד, אבל כנראה הוא נבסע בשל מהות הנושא הטעון והרגיש, כזה שמדברים עליו בחדרי חדרים.

בסופו של דבר אני אישית השכלתי ולמדתי את מה שהיה למרצה להעניק באותו הערב. נכמו כן, הופתעתי במידה רבה מהפתיחות שאנשי הקבוצה והרב בעצמו הפגינו כלפי נושאי המין והסקס.

התאכזבתי במעט שלא היה שום התייחסות לנושא משכב הזכר. בגדול זה מה שאישית מטריד אותי בחמשת השנים האחרונות, וציפיתי מהמפגש שאולי תהיה מילה או שתיים או שלוש בנושא, ושאולי הרב יצליח לעשות מעט סדר בראשי הצעיר.

בגדול שמחתי להגיע ולראות אנשים שונים בצבעים שונים ממקומות ומעמדים שונים משתתפים כולם במקום הזה סביב הנטייה המינית.

ותודה לכל מי שדואג לקבוצה המקסימה הזו.

דניאל

72

הסיכום של ארי

"חשבתי על כך לאחר מכן ותהיתי מה הפקתי מהמפגש הזה, והדבר הראשון שחשבתי הוא שאין ספק שהידע שלי על מחלות מין גדול יותר משהיה"

כששמעתי מה יהיה הנושא של המפגש הרמתי גבה או שניים. לא שחשבתי שזה נורא, אלא פשוט לא הייתי רגיל לשיחות או הרצאות על מין במסגרת דתית כלשהי. הרהרתי על זה ועל כל המידע שהיה לי בנוגע למין וכמה השתנתה הגישה שלי כלפי הנושא הזה לאורך השנים, כאשר ככל שאני מתבגר אני נחשף ליותר ידע ומבין כמה מורכב הנושא הזה. מעולם לא הייתי בסיטואציה כזאת ולא קיבלתי שום חינוך מיני בשום שלב או פורמט בחיי כך שממש לא ידעתי למה לצפות.

להיפגש עם החבר'ה בתחילת המפגש היה כבר משהו שהעלה לי חיוך על הפנים, אבל אח"כ החיוך קצת התפוגג – נחשפנו למגוון מעט מפתיע של מחלות לא חביבות בלשון המעטה. המצגת של ההרצאה הייתה מלווה בתמונות ממש מטרידות של מחלות שיכלו להיות תשדיר נהדר נגד קיום יחסי מין. למרות ההיסטוריה שלי במערכת הבריאות והעובדה שראיתי מקרים לא נעימים וצפיתי בפעולות כירורגיות פולשניות ומורכבות, גיליתי שלשבת במשך דקות ארוכות וממושכות מול תיאורים גרפיים של מחלות מין היה הרבה פחות סימפטי משחשבתי. לאורך ההרצאה זעתי לא מעט באי נוחות בכיסא שלי. אמנם המרצה הד"ר בר און היה חביב מאוד וגם מרצה לא רע בכלל שהנגיש את המידע בצורה טובה, דבר שבהחלט תרם לעניין, אך הנושא בהחלט היה כבד.

חשבתי על כך לאחר מכן ותהיתי מה הפקתי מהמפגש הזה, והדבר הראשון שחשבתי הוא שאין ספק שהידע שלי על מחלות מין גדול יותר משהיה. אף על פי שאני לא פעיל מינית הרגשתי שחשוב לעתיד וכל מקרה שלא יבוא שאדע מה כל דבר, לזהות, להיזהר, לייעץ, ובכלל – לא להיכנס לפאניקה. ידע הוא כוח!

פעילות מינית מתרחשת לא מעט, וגם מחוזותינו כדרך כל הארץ. נדוש ככל שזה יישמע אני חושב שמודעות היא חשובה ואפילו הכרחית במקרה הזה. הרבה אנשים חושבים רק על איידס ולא יודעים כמה סכנות נוספות קיימות. כן הנושא הזה לא היה כיפי, רחוק מאוד, מכך אבל לפעמים גם את זה צריך לשמוע.

אחרי ההרצאה הערב נמשך בשיחות עם חברים באחת מפינות החמד של תל אביב. גם השיחות שלי הפעם היו משום מה כבדות מהרגיל ונסבו סביב העתיד שלי ועל השביל שנכון עבורי לצעוד בו – וסליחה שזה נשמע עמוס באינדיבידואליזם וכל כך דור ה-Y – איך לממש את עצמי בצורה הטובה ביותר ואיך אפשר להיות מאושר.

נראה שזה בגלל חודש אלול – זמן לאמיתות כבדות ולחשבון נפש.

מאחל לכולכם חודש אלול פורה ומלא התעלות,

ארי

9 8

הסיכום של הראל

"זה המפגש השני בכמוך, ובאתי בגלל האנשים"

 שלום לכולם!

וואי אז ככה –  זה המפגש השני שלי בכמוך ולצערי הלחות בתל אביב לא השתפרה 😉

אני הראל מהדרום, והאזור הכי צפוני שלי הוא באר שבע. באתי (הצפנתי :-)) בגלל האנשים. אני מציין זאת כי תמונות שהוצגו במפגש ממש לא עשו חשק למשהו. די מפחיד כל עניין המחלות. עם האנשים בכמוך אני לא מרגיש מוזר או דחוי, וחבל לי שכל פעם אני מספיק לדבר עם קצת אנשים, אבל עוד נסדר את זה.

אני מת על כולכם ואני מחכה לטיול סוכות.

הראל

6 5

הסיכום של דור

"כל אחד מכם הוא חלק בפסיפס המרהיב שמרכיב את כמוך! חבל שהמפגש הבא רק בעוד כחודש וחצי"

היה ממש כיף!

אפילו שרק שבועיים קודם פגשתי את חלקכם!

אם לפני ההרצאה של הד"ר בר און, חשבתי שהיא תהיה עליזה ותוססת, אחריה הבנתי שזה בדיוק הפוך! הדברים שנאמרו היו חשובים מאוד!!!!

שוב אתמול הבנתי כמה משפחת כמוך חשובה ויקרה לי וחלק בלתי נפרד מחיי!

תודה רבה לכל אחד ואחד מכם. כל אחד מכם הוא חלק בפסיפס המרהיב שמרכיב את כמוך! תודה גם לוועד כמוך.

חבל שהמפגש הבא רק בעוד כחודש וחצי… צריך לארגן איזה מפגשון של הרמת כוסית לפני ראש השנה!

ואחרונים אחרונים חביבים, אלו תושבי הדרום האהובים, שאחרי המפגש הקודם בבאר שבע, גדלה אצלי גודל ההערכה לטרחה שלכם להגיע עד אלינו למרכז!

תבורכו מפי עליון ושתדעו רק שקט וביטחון!

שבת שלום חמודים!

נשיקות!

דור

h

לאחר התייעצות עם רבנים, החלטנו לארגן פגישה ובה מידע שיכול להציל חיים. את החיים שלכם ושל אחרים. ד"ר אלחנן בר-און, מתמחה בטיפול מיני וזוגי, הגיע למפגש ודיבר על הנושאים הללו:

* מחלות המועברות במגע מיני: זיהומים חיידקיים, וירליים, טפילים, איידס

* דרכי ההדבקה

* השלכות אפשריות עתידיות לבריאות ולפוריות

* הסיכויים להדבקת אחרים

* מיתוסים קשורים לנושא מחלות המין

* שאלות ותשובות

הרב ארלה הראל הגיע אף הוא ואמר דברי פתיחה אחדים.

המפגש היה בתאריך ב' באלול תשע"ד, 28 באוגוסט 2014, בתל אביב.

ד"ר אלחנן בר-און הוא מרצה באוניברסיטת בר אילן בקורס להכשרת מטפלים מיניים (בכל הקשור לאספקטים פיזיולוגיים ומערכות הגוף השונות הקשורות לתפקוד מיני) וכן בנושא מחלות המועברות במגע מיני.  כמו כן הוא מרצה באיגודים שונים במגזר הדתי-חרדי המכשירים יועצים בנושאים הרלבנטיים, כגון: מכון פוע"ה, צוהר, נשמת, טהרת המשפחה ועוד.

שימו לב: אין במפגש הזה משום כל עידוד יחסי מין מכל סוג שהוא. כל שרצינו הוא שיהיה לכם המידע לכל מקרה שלא יבוא.

בעוד כחודש המפגש הבא שלנו. פרטים מדויקים על מיקום המפגש יימסרו רק לחברי רשימת התפוצה שלנו. רוצים להצטרף? צרו עמנו קשר: kamoha.or@gmail.com

16 תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. חברים יקרים שלום רב!
    אני לא נוהג להגיב במקומות כאלה, אך מצד שני, נראה לי לא הגון להגיב בעילום שם אז הזדהיתי.
    מאחר וגם אני הייתי שותף להתייעצויות האם לקיים ערב כזה, אני רוצה לחדד כי מפגש זה יתקיים משום שאנו יודעים שלא תמיד אדם מצליח לשלוט ביצרו, ואין אפוטרופוס לעריות, לא אצל מתמניקים (הומואים) ולא אצל כל אחד אחר. ולכן, משלל סיבות שאולי אתייחס אליהן במאמר ארוך יותר (ומקצתן פורטו בתשובתי באתר זה מכבר), אין מנוס מקיומו של ערב כזה.
    ויהי רצון ונזכה לעשות לשם שמים, להתחזק בשמירתה של תורתנו הקדושה, המצווה אותנו להקפיד (גם) על בריאות גופנו וסביבתנו, באהבה רבה, ארלה.

  2. מדוע לא ראינו שרבנים מארגנים מפגשי מחלות מין לסטרייטים ששוכבים עם נשים לפני החתונה? רק להומואים השטופים במין ובעריות?

    1. כשקוראים את פסוקי התורה הגוזרים עונשי מוות על חטאים שונים,
      מבינים שהתורה מעדיפה שלא נחיה בכלל מאשר שנחטוא.
      אם תתנתק לרגע מהחשיבה ההלכתית הרווחת ותהיה באמת נאמן לתורה,
      אתה תוכל להבין שבעצם כל חטא שעונשו מוות,
      זהו חטא בגדר "ייהרג ובל יעבור".
      כי אם העונש על החטא הוא כל כך חמור עד כדי מוות,
      סימן שאנחנו צריכים למות ולא לעשות את החטא הזה.

  3. הומוסקסואל לא גאה, אינך צריך להיות גאה כדי להיות חי. אתה נופל לראייה הצרה והשחורה-לבנה של אהרון (שבכלל מוציא דברים מהקשרם ומדבר על עידוד פגיעה עצמית).
    ייהרג ואל יעבור אומר שאדם צריך לקדש את השם כאשר מאיימים עליו שייהרג אם לא יעבור את העבירה. אותו קידוש השם אוסר על הבן אדם לפגוע בעצמו כאשר לא מאיימים להרוג אותו אם לא יעבור את העבירה, וזו גם ההבחנה בין 3 עבירות לעבירות אחרות שעונשן מוות ,למשל – שבת, שבהגדרה אינן "ייהרג ואל יעבור".

    התורה מעדיפה שנחיה חיים עם קדושה. המציאות מורכבת וקשה לממש את זה במציאות, אך עצם המאמץ נדרש.

    1. ייתכן שאהרון ואני חושבים באותו הכיוון.
      בכל אופן דעתי כפי שהיא ולא הושפעה מאף אחד אחר.

      אתם, אנשי ההלכה, מעוותים את התורה ומתאימים אותה לתפישת העולם
      ההלכתית המקובעת שלכם, כשאתם נתקלים בפגם בעייתי בתורה.
      התורה מעמידה את ערך שמירת השבת וההמנעות ממשכב זכר,
      מעל לערך החיים.
      אם החיים היו חשובים יותר מעבירה על איסורים אלו,
      התורה לא היתה גוזרת עונש מוות על מי שעובר את העבירה.
      זהו פגם ערכי בתורה. זה מה שהתורה מלמדת אותנו – שיש דברים חשובים יותר מהחיים.
      אבל מכיוון שאתם לא מסוגלים להודות בזה,
      אתם תמיד תחפשו תירוצים ותמציאו כל מיני המצאות,
      בשביל לעקוף את כוונת התורה.

      לא זכור לי שבפסוקי התורה קיימת הבחנה ערכית בין חילול שבת ומשכב זכר, לבין שפיכות דמים גילוי עריות ועבודה זרה.
      בכל המקרים הללו התורה גוזרת עונש מוות על החוטא. היא רוצה שהוא ימות. היא משדרת לנו מסר שעדיף למות מאשר לחטוא במעשים אלו.
      לא זכור לי שהיא ציינה שיש רק 3 עבירות שחובה למות עליהן.
      ואם תמצא הבחנה כזו בתורה, אתה מוזמן להסביר לנו.

        1. שמעתי גם שמעתי על התורה שבעל פה.
          הפכתם אותה למשהו קדוש יותר מהתורה שבכתב, וזו הטעות שלכם.
          התורה שבעל פה היא אוסף פרשנויות, חוקים והחלטות שנקבעו ע"י בני אדם ולא ע"י אלוהים.
          התורה שבעל פה אינה נצחית והיא משתנה בהתאם לדעת החכמים שקובעים אותה.
          אתה צריך לזכור ולהבין שבני אדם אינם מושלמים, אינם אלוהים, והם מושפעים מלחצים שונים כאשר הם קובעים החלטות, פוסקים הלכות, ומעבירים מסרים רעיוניים מדור לדור.
          התורה שבעל פה, התרחקה מאד מכוונות התורה שבכתב.
          התורה שבעל פה התירה דברים אסורים ואסרה דברים מותרים.
          התורה שבעל פה מתיימרת לייצג את מה שאלוהים דורש מאיתנו,
          אך היא מחטיאה את המטרה של האמונה היהודית, היא שמה דגש על הטפל במקום על העיקר.
          התורה שבעל פה גורמת לנו לרמות את עצמנו במחשבה
          שאם נקיים את מה שהוחלט בה ונתעלם מהתורה שבכתב, אזי נחשב לצדיקים שעושים את דבר ה'.

          שמעת פעם על "קונדום הלכתי" ??
          זו לדוגמה המצאה של פוסקי הלכה, והיא מבטאת יותר מכל
          את הרמייה העצמית הגדולה שיש בהלכה ובתורה שבעל פה בכלל.

          נקודות נוספות למחשבה:
          בשם התורה שבעל פה וממסד ההלכה,
          היה מקובל בעבר לאסור עלייה יהודית לארץ ישראל.
          כמו כן עד היום מקובל לאסור בהלכה עלייה להר הבית.
          מבחינת הממסד ההלכתי ששואב את כל כוחו מן התורה שבעל פה,
          עדיף לנטוש את עיקרי האמונה ולהתמקד באורך השרוול שהרווקה לובשת.

          אתם פשוט חיים בתוך בועה אחת גדולה של רמייה עצמית.

          1. צר לי עליך אחי יונתן.
            התורה שבע"פ היא חלק בלתי נפרד מהתורה שבכתב.
            אין לי עניין להיכנס לוויכוח בעניין. כמוך הוא ארגון שמאמין בתורה שבע"פ.
            אני שמח שאתה מוצא עניין באתר, אבל תבין את כללי האכנסיה כאן.

  4. שתי שאלות:
    1. מדוע דיבור על חינוך מיני (או אם תרצו מניעת מחלות מין למקרה ש) קורה לראשונה דווקא אצל הומואים דתיים?! קצת מאוד אבסורדי מכל כך הרבה בחינות..
    לדעתי, בהתחשב במציאות חינוך מיני צריך להיות אצל כולם חינוך חובה, גם אצל חרדים או אני לא יודע מה, ולו מפני שזהו ידע כללי בסיסי וחשוב.
    2. מה הפירוש של מתמניקים? מבחינה קונוטצית גם.. (הומו לדוגמא פירושו [\מקור המילה] שווה..).

  5. הומו גאה או לא גאה.
    בתורה שבכתב נאמר שהמצוות ניתנו לאדם כדי שיתקיים בו "וחי בהם", ודרשת חז"ל ולא שימות בהם היא די טריוויאלית…

  6. לענ"ד, יש לקיים גם ערב דיון על מחלות שניתן לחלות בהן כתוצאה מעישון, או מאכילת יתר, או מאכילת שומנים או סוכרים. או שתיית אלכוהול. הסכנות הטמונות במחלות אלה גדולות לא פחות מהסכנות שבמחלות המועברות במגע מיני.

  7. האמת שזה רעיון מעניין. אבל מסקנה שהפקתי מהמפגש הזה היא שמפגש צריך להתעסק בחלק הנעים יותר של דברים. אז האמת שאפשר לארגן מפגש סביב אורח חיים בריא/ארגונומיה וכד׳, ושהמחלות יהיו השוליים של המפגש ולא העיקר. ללא ספק הייתי עושה את המפגש הזה שוב, אבל קצת אחרת.

  8. הלקקנות והחנפנות שלכם זה משהו….. כל הפעילויות מעולות. כל השבתות מעולות. החברים של העורך מחניפים לו. המעריצים של הרב הראל מריעים לו. ב"ארונות נפתחים" אף אחד לא יוכל לנשום בלי כמוך…
    עשו לי טובה, תפסיקו עם זה
    מבחוץ זה ניראה לא משהו
    מי שיודע מה הוא שווה לא צריך להתחנף לעצמו