יהושע מבקש סליחה | ורוח אלוקים מרחפת

"הרצון הגדול של אנשים כמונו למצוא הצדקה לכתחילה לזוגיות גברית נתפסת בעיניי כנוגעת ללב, אך כלא אמתית. הציפייה שלי מאנשים נאמנים לתורה היא הודאה בפה מלא שאכן אין מדובר בפתרון נקי מחשש ועל דעת כולם, אלא בפתרון שנוצק במיוחד בעבור מי שלא יכול אחרת" * יהושע מבקש סליחה מהנפגעים מדבריו, אבל לא חוזר בו מדבריו

(לכל הרשומות הקודמות בבלוג – לחצו כאן)

מתוך האתר: יורם מנור

זהו נאום תשובה לכל אותם שנפגעים לעתים מן הדברים שאני כותב ולכל אלה שלא מבינים כיצד בכלל ניתן לכתוב כדברים הללו.

לכל אלה שנפגעים ממני אישית, אני מבקש מהם סליחה. אין לי כל כוונה לפגוע בכם אישית, אין לי כל כוונה להוציא את הרוח מן המפרשים בחייכם או לפסול את חייכם בזוגיות גברית. בשמחתכם אשמח גם אני, באמת, למרות חילוקי הדעות.

לכל האחרים שמטיחים בי שאני בעצמי סוג ג', שאני חי בשקר תוך רגשי נחיתות או משהו כזה,  אומר כך: הבמה שאותה אני מקבל כאן באתר כמוך היא במה מאוד ספציפית ומדויקת. מדובר באתר ייעודי להומואים דתיים אורתודוקסיים, שאם לא כן לא הייתי רואה בקבוצה הזו בית. כהומו דתי, אורתודוקס ונשוי, חיי מאוד מאוד מורכבים כמו שכבר ניכר מן הדברים ברשימות הקודמות שלי.

נכון, אני מבכה מדי פעם בפעם את הזוגיות שלי ואת חוסר האהבה בחיי, אני מלקק את פצעיי כמעט בכל יום וחורק לעתים שיניים בכדי לצלוח אותו. עם זאת אני קם בכל יום בתקווה לדייק יותר את מקומי בעולם ולהוסיף עוד נדבך של בהירות לגבי הקוקטייל המיוחד שלי שממנו רקוחים חיי. כן כן, מדובר בקוקטייל מורכב ומיוחד ובו אין אהבה קלסית או זוגיות נוצצת וסוערת, אבל יש בו ייחודיות, אהבה משפחתית, חברות ומחויבות לשני דברים גדולים יותר ממני – המשפחה שלי (אשתי וילדיי) ורבש"ע ותורתו.

נראה לי שההתמודדות המיוחדת שאנו, ההומואים הדתיים, קיבלנו היא התמודדות שמציבה בפנינו אתגרים גדולים שאותם עלינו לנצח ולפצח בלי שנוותר על אמונתנו וערכינו, וכמובן תוך השתדלות אמתית וכנה לשמירה על הליכה בדרך ההלכה.  הדבקות במטרה מתוך דבקות בערכים הללו היא היא שהופכת את החיים שלנו לחיים סוג א'. לא תמיד מצליחים, פעמים רבות נופלים ונכשלים אבל מי שקם לא מחליף את ערכיו כדי להצדיק את חולשותיו או את כישלונו, אלא מתאושש, מזכיר לעצמו את ערכיו ומנסה שוב ושוב בדרכים יצירתיות  לכבוש את ההר. גיבור ייקרא לו.

הרצון הגדול של אנשים כמונו למצוא הצדקה לכתחילה לזוגיות גברית נתפסת בעיניי כנוגעת ללב, אך כלא אמתית. הציפייה שלי מאנשים נאמנים לתורה היא הודאה בפה מלא שאכן לא מדובר בפתרון נקי מחשש ועל דעת כולם, אלא בפתרון שנוצק במיוחד בעבור מי שלא יכול אחרת. הדבר נכון לכל פסק הלכה בכל תחום תמיד. יש התשובה הברורה והעדיפה ללא התחשבות בתנאי ת"ש, ותק וקִרבה למפקד ויש הפסיקה שמתחשבת בכל אלה שהיא בוודאי ראויה ונכונה אבל מאולצת, מתחשבת, מרחמת ומותאמת.

גם אני הקטן מאוד, מתפתל ונדחק לפינות כואבות ונאלץ מדי פעם בפעם להקל על עצמי או לבקש הקלות והתאמות בכדי לצלוח את יומי. אבל אני זוכר בכל יום שכזה שאמנם אני אהוב לפני קוני, אבל שוב נזקקתי לתומכות וקביים בכדי להגיע לקו הגמר. ואילו רק הייתי יכול הייתי מעדיף לרוץ בלעדיהם לקו הגמר ולאכול לחם של זכות ולא של חסד.

אוהב באמת, למרות המחלוקות.

יהושע

7 תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. סיכום: הבחירה שלי (זוגיות עם אישה) היא סוג א', הבחירה שלכם (זוגיות עם גבר) היא סוג ב'. כל מי שנאמן לערכי התורה, האמונה, האורתוקסיה, החרד"לות וכו' חייב להודות באמת הבלעדית הזאת שאין בלתה.

    מקסים. מחכה לפוסט ההתנצלות הבא

  2. ישר כוח ואין צורך להתנצל, אפשר להיות נשוי באושר ושותפות למרות הנטיות, יכולים להיות חברים בלב נפש, ללא מגע פיזי, אפשר את רצון האהבה להעניק לאה, לילדים, לחברים, בהיתר, ועל נטיייה להתפלל!

  3. כן מר בור בהלכה.
    ואני מניח שאתה לא משתמש גם בחשמל בשבת ולא סומך על היתר מכירה.
    תפסיק לצייר את הנבלות ברשות התורה שקיימת כלפי אשתך כ'לכתחילה' טאת האנשים שעמדו מול המצב ולכן יצרו את הדרך שאתה מכנה כ'לא אמיתית'.
    אבל אם היא לא אמיתית בשם ה'הלכה' – לפחות תהיה ישר עם עצמך, ןתפסיק עם כל דבר בדיעבדי בהלכה.

  4. קלפהולץ (שם מזלזל משהו?), אולי כדאי שתלמד אתה. שעון שבת הוא לכתחילה לגמרי. היתר מכירה הוא בהחלט בדיעבד. אגב כשרוב ישראל יהיו בארץ – גם לא יהיה היתר מכירה.

  5. לא למדת לא שנית ולא שלשת.
    חשמל בשבת, סוגיה סבוכה ביותר עד כדי כך שחלק מהיהודים משתמשים בגנרטורים. אבל למר יהושע זה לא מזיז.
    וכשיבוא המשיח ויצר המין יתבטל כפח שמופיע בכמה מהספרים – לא יהיה צורך בזוגיות בין בני אותו מין.
    אנחנו לא חיים שם.

  6. למר קלפהולץ הנכבד!
    השימוש בגנרטור בשבת ע"י חרדים אינו קשור כלל וכלל לשעון שבת.

    כידוע לך חל איסור דאורייתא של הבערה או כיבוי של אש בשבת. ישנם מקרים ומצבים בהן יש תקלות במערכות אספקת הדלק/פחם למנועי חברת החשמל או נוצר מצב של צריכה מוגברת של חשמל בשבת ואז נוצר צורך לכבות מנועים או להפעיל מנועים נוספים. או מצב שבו יש צורך לנתב את אספקת החשמל לקווי הולכה חליפיים. אמנם, מרבית התהליכים נעשים כיום באופן אוטומטי ע"י מערכות פיקוד ממוחשבות, אך חלק מהתקלות ותיקונן מצריך עדיין בני אדם.

    ההיתר לשימוש בחשמל בשבת עליו נסמכים המוני בית ישראל הוא שיצור החשמל ואספקתו נצרך גם למוסדות שבהן אי אספקת חשמל תגרום לפיקוח נפש או לספק פיקוח נפש ולא ניתן מבחינה כלכלית ומעשית להפריד בין קווי הולכת החשמל למוסדות אלו לבין האספקה לבתים ולמקומות אחרים.

    אך מי שאינו מוכן להשתמש בהיתר זה הולך ורוכש לעצמו גנרטור שייצר עבורו חשמל מכניסת השבת ועד צאתה.

    ואגב, יהושע לא כתב שהוא תומך או שהוא בעד זוגיות בין שני גברים. הוא ציין מפורשות ואני מצטט מראשית דבריו:
    "אין לי כל כוונה לפגוע בכם אישית, אין לי כל כוונה להוציא את הרוח מן המפרשים בחייכם או לפסול את חייכם בזוגיות גברית. בשמחתכם אשמח גם אני, באמת, למרות חילוקי הדעות."

    כך שלהאשים אדם בדברים שהוא לא אמר ולא התכוון אליהם לענ"ד חמורים לא פחות מחילול שבת במזיד.