פורום חותם פרסם חוברת נגד התפתחות המגמה להכרה בזוגות חד-מיניים | כל-מיני

פורום חותם, בנשיאות הרב יעקב אריאל, פרסם את החוברת "משפחה על סדר היום – מגמות ותהליכי חקיקה הנוגעים למעמד המשפחה בישראל". החוברת עוסקת בעיקרה בנושא של הכרה בזוגות חד-מיניים, ובה סקירה של החקיקה בנושא בשנים האחרונות. לפניכם החוברת במלואה

פורום חותםפורום חותם, העוסק בסוגיות ציבוריות המשפיעות על כלל החברה בישראל ועל אופייה של המדינה, פרסם בימים האחרונים חוברת בנושא  "משפחה על סדר היום – מגמות ותהליכי חקיקה הנוגעים למעמד המשפחה בישראל". החוברת מציינת את התפתחות המגמה להכרה בזוגות חד-מיניים, בחוברת מובא מדריך הצעות חוק שהוגשו בנושא בשנים 2013 ל-2014 ואת דף העמדה של פורום חותם בכל הקשור לחוק פונדקאות.

פורום חותם, בנשיאות הרב יעקב אריאל, מאגד בתוכו את מכוני המחקר התורניים-מדעיים העוסקים בקשר שבין התורה וערכיה ובין מציאות החיים במתחדשת בארץ ישראל. בין המכונים: מכון פוע"ה, כושרות, מעון התורה והארץ, משפט לעם.

על אודות החוברת "משפחה על סדר היום" פורסמו באתר האינטרנט של חותם הדברים הללו:

בשנים האחרונות אנו עדים לשבירת ערכי המשפחה המסורתיים בכל העולם המערבי. אובדן ערכים זה מחלחל ומשפיע גם בתוככי מדינת ישראל. בעקבותיו מתרבות התופעות של הכרה משפטית בזוגיות שאינה על פי ההלכה והצעות החוק המנסות לעגן הכרה זו. בחוברת "משפחה על סדר היום" הובאו מאמרים הסוקרים את המגמות הנוגסות בערכי המשפחה היהודית במערכת המשפט, בכנסת ובממשלה. וכן ניתן דו”ח על הצעות החוק שהועלו בכנסת.

שלמות המשפחה היהודית היא אחד הערכים המקודשים ביותר בהלכה ובמסורת ישראל. בספר התורה מוקדשות פרשיות שלמות העוסקות בפסולי חיתון, ומופיעות אזהרות רבות הנוגעות לאיסורי עריות.

במשך כל הדורות שמר עם ישראל על ייחודו דרך שלמות המשפחה היהודית. בכל מקום היה ידוע שכל עוד אדם שומר על מסגרת המשפחה היהודית, גם אם הוא סטה מהדרך, עדיין יש לו סיכוי לחזור, ואם לא יחזור הוא – הרי בניו וצאצאיו אחריו יהיו קשורים לעם ישראל. אולם ברגע שנפרצה מסגרת המשפחה היהודית, בדרך כלל נעלמה המשפחה מעם ישראל, ולא הייתה לה המשכיות בתוך האומה.

בתקופת קום המדינה, על אף שראשי המדינה היו רחוקים מאוד משמירת תורה ומצוות, הבין בן גוריון את החשיבות הגדולה בשמירה על אחדותו של עם ישראל, והסכים לכך שכל ענייני הנישואין והגירושין במדינה יתקיימו על פי דין תורה. הסכמתו זו נבעה מהכרתו הברורה, שרק כך יכול להיות קיום לעם ישראל במדינתו.

בשנים האחרונות אנו עדים לשבירת ערכי המשפחה המסורתיים בכל העולם המערבי.  אובדן ערכים זה מחלחל ומשפיע גם בתוככי מדינת ישראל. בעקבותיו מתרבות התופעות של הכרה משפטית בזוגיות שאינה על פי ההלכה והצעות החוק המנסות לעגן הכרה זו. הצעות החוק הללו זוכות לסיקור תקשורתי אוהד, והמצדדים בהן עמלים ליצור את ההרגשה שכל מי שמתנגד להן הוא אדם חשוך המתנגד לשוויוניות. למערכה שותפים גם ארגונים חוץ פרלמנטריים המקבלים מימון מקרנות שונות בחו"ל, וכך נמצאת מדינת ישראל בסכנה של איבוד ערך מרכזי ששמר על עם ישראל בכל הדורות – המשפחה היהודית.

בחוברת "משפחה על סדר היום" הובאו מאמרים הסוקרים את המגמות הנוגסות בערכי המשפחה היהודית במערכת המשפט, בכנסת ובממשלה. וכן ניתן דו”ח על הצעות החוק שהועלו בכנסת הנוגעות לעניין. מטרתנו היא לעורר לפעולה כל מי שדמותה של מדינת ישראל ועתיד המשפחה היהודית חשובים להם. כמענה לתהליכים ציבוריים וחקיקה הפוגעת בערכי המשפחה, יש לפעול לקידום חקיקה שתשמור על ערכים אלו ותאיר אותם באור הראוי להם בשיח הציבורי.

לפניכם החוברת המלאה.

תגובה אחת

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. כתיבה הנמנעת מהתייחסות למציאות – מביאה את ההתייחסות לאנשים כאלו כאל חשוכים. וכשההתייחסות קיימת היא מלאה בסטריאוטיפים וחוסר הבנה בסיסי. אז היחס כלפיהם נע בין ״הם בורים״ לבין ״הם שטופי שנאה שפוגעים בחלש ומפיצים שנאה כלפיו״.
    ועצוב שאחרי שהם לא מתייחסים למציאות, הם מנסים ליצור את הרושם שמדובר בהשפעות מחו״ל שמנסות לשנות את אופי המדינה.
    ברית הזוגיות סה״כ תתן זכויות לזוגות חד-מיניים, והמון רבנים רואים בזה פתרון הלכתי, שכן המילה נישואים אינה נמצאת כאן..
    אז לומדים את היחס כלפינו ממה שלא נאמר, ולא ממה שנאמר. מצידם אנחנו לא isue הדורש התייחסות כלשהי אלא ציבור מגונה הראוי להתעלמות ולאפליה בחוק.
    בדיוק אותו דבר כמו בוש שחפר על שמירה על מוסדות המשפחה המסורתיים, ולא התייחס בכוונה אל החד-מיניים.
    אני בטוח שזה מנוגד לערכי היהדות להפלות יהודים ולמנוע מהם זכויות (בעיקר כלכליות, פונדקאות ואימוץ {שאין איסור על גידול ילדים אצל חד-מיניים, ומחקרים מראים שאין פגיעה לילד כתוצאה מתא משפחתי כזה}, ועוד) על כל הרבדים. ובעניין נישואים רק לפי ההלכה – לכן אמרנו ברית הזוגיות, שאם יתעמקו בה יראו שהיא נוסחה בכוונה תחילה להימנע מהגדרת נישואים הלכתית. ובעניין משכב זכר – זה כבר עניין פרטי בין בן אדם למקום, ולא חטא חברתי (!) והוא צריך להישאר עניינו של האדם הפרטי (כפי שאחד מיסודות היהדות הם חופש הבחירה, וכפי שלא בודקים אצל זוג נשוי אם הם שומרים על טהרת המשפחה..). וכן, יש זוגות חד-מיניים הנמנעים מיחסי מין אנאליים..