תגובות בעקבות דברי הרב שפירא על נאו-רפורמיות | הלכה

ההגדרה של הרב שפירא מקובלת רק על מי שהרב שפירא מקובל בעבורם – תלמידיו בלבד, כך טוען הד"ר משה מאיר בתגובה המנתחת את הרלוונטיות של דברי הרב שפירא ולפיו חלקים מן הציבור הדתי, כולל ההומואים הדתיים, חשודים ב"נאו-רפורמה". איתי טוען שכל יתר הארגונים שהותקפו בידי הרב שפירא הפקירו אותנו, ההומואים הדתיים

לקראת דבריו של הרב שפירא לחץ כאן

לחצו להגדלה

(מתוך "מקורי", גיליון 25, י"ח בתמוז תשס"ט, 10.7.09, פרשת פינחס)

איתי מ´ בא בביקורת לא על הרב שפירא לבדו אלא על הארגונים שהותקפו על ידו:

מסיבות השמורות עמו, כבוד הרב שפירא בחר לאחרונה בכנס של "תנועת עזרא" לירות לעבר כל הכיוונים ולנסות להוקיע קבוצות רבות המזהות עצמן כחלק בלתי נפרד מהציונות הדתית. בעקבות דבריו החריפים לא איחרה לבוא תגובה מצד הקבוצות המותקפות אשר אין ספק כי לכל הפחות זירזה את פרסום ההבהרות "המרככות" מצדו של הרב שפירא.

למרבה האכזבה, כל קבוצה מותקפת בחרה להגן על הלגיטימיות של עצמה בלבד מבלי לראות את המכלול. כך נוצר מצב מוזר שבו הרב שפירא הגיע להסדר טיעון עם מרבית הקבוצות המותקפות תוך הסכמה הדדית שבשתיקה כי רק ההומואים והלסביות הדתיים (או כמו שהרב שפירא כינה אותנו "החד מיניות") ישאו מעתה בנטל כתב האישום החריף של הרב על "ערעור קדושת הבית היהודי, קדושת הצניעות והטהרה בישראל, ניאו רפורמיות והחטאת הרבים". כשם שממשלות ישראל שואפות לגבש "עסקת חבילה" כלכלית במשק עם הגורמים הרלוונטיים תוך פגיעה בד"כ באוכלוסיות חלשות הנשארות מאחור ולא נכנסות לחבילה כך למרבה הצער הגיעו אתמול הקבוצות המותקפות לעסקת חבילה במשק הדתי בה בתמורה לשתיקתם בעניין ההומואים והלסביות הדתיים הרב שפירא בתורו ביצע הבהרות הנוגעות לעניינן בלבד.

נראה שהרב שפירא בדבריו הבין את מה שהקבוצות שתקף לא מבינות. הרב שפירא בדבריו החריפים תיאר את הפעילות של הארגונים כחלק מגל, מרפורמה ומזרם חדש של שינוי. יש צדק רב בדבריו. כך למשל, אין ספק כי ההתקדמות החיובית של נשים בחברה הדתית (רבות בזכות ארגון "קולך") הופכת את החברה הדתית לחברה אנושית וסובלנית יותר כלפי האחר, דבר המאפשר התקדמות קבוצות אחרות. הדבר המפחיד את הרב שפירא יותר מכל הוא הזרם ופחות כל קבוצה פרטנית בתוכו, זאת מאחר שרק לזרם יש את הכוח ואת העוצמה לחולל שינוי אמיתי בחברה הדתית.

בכך שכל קבוצה בחרה לדאוג אך ורק ללגיטימיות של עצמה תוך הפקרת ציבור ההומואים והלסביות הדתיים אשר נמצאים בכל קבוצה (כולל בישיבת ההסדר ברמת גן) הרב שפירא השיג את מטרתו ובעזרת הרצאה חריפה אחת בתנועת נוער הצליח להחליש את זרם השינוי כולו. אומנם כל הקבוצות המותקפות מלבד ההומואים והלסביות הדתיים זכו ללגיטימציה מחודשת מהרב שפירא, אך בעיניי מדובר בחיבוק דוב והדרך להשגתה אינה לגיטימית.

היום אלה אנחנו, מחר אלה אתם.

אין תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.