הרב בסוס על הרב דוויך: "חילל שלושה דברים – את התורה, את חכמים ואת עם ישראל" | הלכה

הרב אהרון בסוס משכונת גולדרס גרין בלונדון מונה 3 חטאים מרכזיים שלדעתו חטא הרב דוויך בשיחתו, הגדיר אותו "מפרש את התורה כרצונו, חיצונית הוא אורתודוקסי אבל פיו רפורמי" וכינה את דבריו "שקרים", "בדיות" ו"סילוף"

הרב בסוס. תצלום: יו-טיוב

הרב פתח את שיעורו שארך כשעתיים(!) כך שבחוגים האורתודוקסים לא מקובל לדבר על נושאים כאלה בפומבי אבל כיוון שהרב דוויך דיבר על הנושא במשך שעה וחצי וכיוון שיש צורך לשמור על המסורת הקדושה גם הוא ידבר על הנושא. הרב ציין שהוא לא מדבר נקודתית על הומו מסוים אלא הוא יודע שיש הומואים שמתמודדים עם הנושא, וכי לרבנים יש חמלה והבנה לנושא ובכל הקשור לאנשים פרטיים הרבנים יסייעו להם ויכוונו אותם לטיפול המתאים.

הרב ציין כי לא רק בשיעור בנושא ההומוסקסואלי נמצאו בעיות בשיעור של הרב דוויך אלא גם בשיעורים אחרים שלו נמצאו שגיאות ואי דיוקים. הרב ציין כי אע"פ שהרב דוויך מקושר היטב למשפחת יוסף (הרב דוויך נשוי לנכדה של הרב עבדיה יוסף) הוא צופה שבקרוב כל רבני ישראל יֵצאו נגד הרב דוויך ונגד רעיונותיו הפסולים אשר הם נגד השקפת התורה.

הרב ציין כי הרב דוויך חטא ב-3 חטאים, ואותם גם פירוט:

1. חילול התורה – הרב דוויך פירש כרצונו את התורה מההתחלה של ההרצאה שלו ועד סופה, ואמר דברים שהם "הפך התורה".

עריות הם יסוד ביהדות, ולכן גם ביום הכיפורים קוראים במנחה פרשה זו, ומשכב זכור הוא עברה חמורה שבחמורה. הרב דוויך קירר את האיסור החמור הזה – "זה חלק מהחיים", "זו התפתחות טובה", "צריך להתרגל לזה", "זה לא נורא כל כך". גם כשהוא אמר שהמעשה אסור – רק המעשה האסור. מדברים שעומדים ברומו של עולם הוא הפך זה למשהו חסר חשיבות ככל האפשר. כמו שעמלק "קרך בדרך" מלשון קירור.

איך אפשר לומר שמשחר ההיסטוריה האנושית היה משכב זכר מקובל עד המאה ה-17, כמו טוען הרב דוויך? איך אפשר לומר שלתורה יש מעט דברים לומר על הנושא? איך אפשר לומר שהומוסקסואליות היא התפתחות נהדרת לאנושות? אלה דברים מושחתים. משכב זכר היה מקובל בחברה היוונית-רומאית ובארץ כנען, והתורה מזהירה אותנו שלא לעשות זאת וגם את הגויים עצמם בשבע מצוות בני נוח – הכללים הבסיסיים של כל האנושות הכוללים את איסור משכב זכר.

איך אפשר לומר שרק המעשה אסור אם בהלכה מופיע שיש להתרחק מייחוד של זכר עם זכר? אלה שקרים. בדיות.

האם לתורה אין הרבה מה לומר על זה? לתורה יש הרבה מה לומר! התורה אומרת לא לעשות כתועבות ארץ מצרים כי הדבר יביא להקאה מארץ ישראל. הגמרא אומרת שגלות באה לעולם בגלל גילוי עריות.

הסילוף הגדול ביותר בהרצאה שלו היא שהמילה "תועבה" אינה משהו מאוס אלא משהו שאינו מקובל, שאין כאן אמירה מוסרית. זה שקר! ואי אפשר לשכתב את התורה. התרגומים מתרגמים את המילה "תועבה" כמשהו מאוס, משהו שמתועב בעיני ה'. וההוכחה מפרשת האזינו (לב, טז): יַקְנִאֻהוּ בְּזָרִים בְּתוֹעֵבֹת יַכְעִיסֻהוּ, ועל זה אומר רש"י: "במעשים תעובים כמשכב זכור". והרמב"ן אומר: ב"מעשים מכוערים". וכתוב יַכְעִיסֻהוּ = יכעיסו את ה', כלומר יש כאן אמירה של תועבת ה', בניגוד למה שאומר הרב דוויך שלא נאמר תועבת ה' אלא רק תועבה. גם הרב משה פיינשטיין, שאינו מוגדר מחמיר אלא מקל, מגדיר זאת "מהחטאים המגונים ביותר". גם התורה תמימה אומר ש"לשון תועבה מטרה על לשון שיקוץ, זוהמא ונִוול", ויש עוד הרבה שכתבו ככה.

התורה תמימה

2. חילול כבוד חכמים – זלזל בחכמי התלמוד. איך אפשר לומר שבאמצע החתונה מה שעניין את רבי זה "האקט ההומוסקסואלי וסקס" (כאן הרב בסוס מתנצל שהוא נאלץ לומר מילים אלה בבית מדרש) ובדרך אגב גם למה הכוונה 'תועבה'? מדובר פה על קדושי עליון! ככה רב מדבר?! זה נמוך. הנמוך שבנמוכים.

גם ההסבר שלו לגמרא ולפיו בר קפרא מוציא את עוקץ מהמילה תועבה הוא הסבר מחריד. האם רבי לא ידע מהי תועבה? אלא הכוונה במעשה הזה היא שבר קפרא שואל את רבי כך: אמנם בתורה מופיע ארבע פעמים תועבה בפרשת עריות אבל היא קוראת תועבה בנפרד רק למשכב זכר, וזאת למה? והתשובה: תועה אתה בה – אתה סוטה מהדרך הטבעית והנורמלית של הדברים, של הסדר, של האנושות.

3. חילול כבוד עם הקודש – הרב דוויך אומר שכולנו חוטאים, "אין בית אשר אין שם מת". אם נדקדק אחרי כל אחד לא יהיה מניין. זה לשון הרע על עם ישראל! כשישעיה (ו, ה) אומר וּבְתוֹךְ עַם טְמֵא שְׂפָתַיִם אָנֹכִי יוֹשֵׁב הוא נענש כי דיבר לשון הרע עם ישראל.

לסיום דבריו ציין הרב בסוס כי לאורך כל ההיסטוריה של עם ישראל היו אנשים שיצאו מחוץ למחנה כמו הצדוקים, הבייתוסים, הקראים, הרפורמים, הקונסרבטיבים ועוד. אבל הם אינם מסוכנים כי אנחנו יודעים היכן הם עומדים והיכן אנחנו. הכי מסוכן כשניצב מולך מישהו בעל שני כובעים – כובע אורתודוקסי וכובע רפורמי. חיצונית הוא אורתודוקסי אבל פיו רפורמי. ודבר דומה קרה לפני 50 שנה בבריטניה עם אדם בשם לואי יעקב – הוא נחשב עילוי וכמעט היה הרב הראשי של בריטניה עד שגילו שהוא כופר בתורה מן השמים ועוד. ורק בזכות הנחישות של הרבנים באותו הדור הוא נעצר. הרב דוויך הוא עוד לואי יעקב, ואפילו מסוכן יותר. ולא רק בגלל השיחה על ההומוסקוסאליות אלא גם בעוד הרצאות אחרות שלו יש בעיות. למשל, בהרצאה מסוימת הוא אומר שהתורה מן השמים אבל בהרצאה אחרת על תורה ומדע הוא מפרש את התורה כרצונו ומכניס את תאורית האבולוציה לתוך הפסוקים. הכול כדי להתאים את התורה למדע כי המדע לעולם אינו טועה, כמובן.

הרב סיים בקריאה לבית הדין בלונדון לבדוק אם הרב דוויך יכול להמשיך ולשמש כרב אורתודוקסי ולהחזיק בכובע הזה.

אין תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.