הרב ריסקין מציע: "משכב זכר – רק למי שהיה יכול להיות סטרייט ובחר להיות הומו" | הלכה

עוד אמר כי לא היה מחתן הומואים כי "חתונה זה לא נכון, אבל חוזה של שותפות הוא אפשרי". הרב הסביר כי "יותר טוב בעיניי שיחיו ביחד מאשר שייאלצו להיפגש במקומות ציבוריים"

לפניכם הקטע הרלוונטי מריאיון של הרב ריסקין לצביקה קליין במקור ראשון, מוסף דיוקן:

לאחרונה עולה שוב ושוב נושא יחסה של ההלכה להומוסקסואלים – הן במישור הציבורי והן בתוך הקהילות הדתיות. מה העמדה שלך בנושא? 

"אנחנו לא יכולים להתיר מה שהתורה אוסרת. מצד שני, 'אונס רחמנא פטריה' – התורה פטרה את האנוס מן החיובים הנובעים ממה שעשה. אני רוצה להציע משהו: בפסוקים המדברים על הומוסקסואליות כתובה המילה 'תועבה', ובהקשר הזה הגמרא מגדירה אותה כ'טועה אתה בה'. בימי סוקרטס ואפלטון, רבים מהיוונים היו ביסקסואלים, והפילוסופים דווקא הטיפו להיות הומוסקסואלים, כי אז אין מורכבות של ילדים. הם לא האמינו בילודה כלל. אני חושב שעל זה התורה מדברת: מי שהיה יכול להיות הטרוסקסואל, ובחר להיות הומוסקסואל, עליו נאמר 'טועה אתה בה'. 'אונס רחמנא פטריה' שייך רק למי שלא יכול לקבל איזשהו סיפוק בדרך אחרת.

"הגישה שלי אומרת שצריכים לאהוב כל יהודי באשר הוא שם. צריכים לתת להומוסקסואלים לעלות לתורה וכן הלאה. אני לא שואל אותם מה הם עושים בפרטיות שלהם, זה לא הביזנס שלי. השיפוט הוא של הקב"ה".

היית מחתן אותם? 

"חתונה זה לא נכון, אבל חוזה של שותפות הוא אפשרי. יותר טוב בעיניי שיחיו ביחד מאשר שייאלצו להיפגש במקומות ציבוריים. זה בוודאי לא טוב".

יצוין כי אין זו ההתבטאות המפתיעה הראשונה של הרב ריסקין. בעבר אמר "אדם שיש לו נטייה מסוימת מלידה יוכל לטעון לפני כיסא הכבוד 'ריבונו של עולם, אתה יודע ביצר הרע שהוא מסית בנו', שנאמר: (תהלים קג) 'כי הוא ידע יצרנו'. והנה כך נוצרנו ואנוס רחמנא פטריה – כל זמן שאין קרבן שסובל ממעשיו".

 

אין תגובות

תגובות בפייסבוק

כתוב תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.