הרב שרלו: "קשה לי להבין את עמדת הרב לווינשטיין וחבריו" | שאל את הרב

עוד טען כי "אם הם מניחים שיש טיפול הפותר את הבעיה ובשל כך כל אחד חייב לעבור את הטיפול הזה – (אני) נאלץ לומר שהם מדברים שטויות". את הדברים כתב הרב שרלו לשואל באתר כמוך שסיפר על הקושי שלו במגורים בפנימייה עם בנים, ותהה איך יוכל להתמודד עם טענותיו של הרב לוינשטיין, הרב אבינר והרב קלנר

השאלה:

אני לומד בישיבה תיכונית פנימייתית ומוקף בבנים מבוקר עד ערב.

ניסיתי בשנותיי הראשונות בפנימייה להדחיק את רצונותיי ושכנעתי את עצמי שזה יעבור מתישהוא, אך כצפוי הבעייה שלי רק החמירה.

מתי שהשלמתי עם נטייתי התחלתי להתעניין בנושא וגיליתי שאני לא היחיד שמתמודד עם הנטייה, ושלא מעטים הם הדתיים אותם החליט הקב"ה להעמיד בהתמודדות אינסופית.

כאן מגיעה שאלתי, אני לא יכול לסבול יותר לעמוד בין הפטיש ובין הסדן, מצד אחד אם "אצא מהארון" אבי מורי כנראה יזרוק אותי מהבית או לחילופין ישלח אותי לטיפול פסיכיאטרי, מצד שני אם אשאר בארון ולא אמצא אף אחד לדבר איתו ולהיות איתו בזוגיות (מבלי לעבור על איסורי תורה), אני כנראה אשבר מתישהוא והתוצאות יהיו גרועות מאוד.

האם הקב"ה רוצה שאני אהיה לבד כל חיי? או לחילופין, שאקבל טיפול?

בנוסף, בהמשך לחיפושיי אחר עמדות של רבנים בנוגע ללהט"ב מצאתי עמדות בשלל צבעי הקשת, החל מהרב לוינשטיין שקורא להדביר את החולים והסוטים וכלה ברב רסקין – "אנוס רחמנה פטריה".

שאלתי היא איך ניתן להתמודד עם טענותיו של הרב לוינשטיין? (אבי לצערי גם חושב כמוהו), בעוד שרוב הרבנים הדתיים (הרב אבינר, קלנר, לוינשטיין, ועוד) מתבטאים באופן דומה ותומכים ברדיפת ומיגור התופעה?

בקשר להימצאותי בפנימייה, (סליחה על הישירות) איך אני יכול להתעלם מהבנים? מצד אחד אם אני כל הזמן אסיט מבט ואשמור נגיעה (ברגע שהנגיעה מקבלת אופי מיני), זה יהיה שקוף שאני נמשך לבנים ומנסה להישמר, מצד שני אם אני לא אסיט מבט ההתמודדות שלי הופכת לקשה מאין כמוה…

סליחה שנפלתי עליך אבל אתה בין הרבנים היחידים שמתייחסים אלינו בכובד ראש, ושמוכנים להעניק אוזן קשבת…

תודה מראש,

אלמוני

הרב שרלו

התשובה:

שלום וברכה

אני מאוד מאוד רוצה לעזור. לא בטוח שאצליח. המסע שאתה נמצא בו הוא מסע אישי מאוד, אל הלוא-נודע הלוט בערפל, ונושא המשא הכבד הוא היחיד שגם יכול לנווט בו. אנסה מעט לעזור.

איני יודע מה ריבונו של עולם שואל מעמנו. איני יודע להסביר מפני מה הוא יצר את הכאב הגדול הזה. מה שאני מחפש הוא רק מה אנחנו צריכים לעשות במצב הזה.

קשה לי להבין את עמדת הרב לווינשטיין וחבריו, ומה כוונתם במיגור התופעה. אם הם מניחים שיש טיפול הפותר את הבעיה ובשל כך כל אחד חייב לעבור את הטיפול הזה – נאלץ לומר שהם מדברים שטויות; לא זו בלבד, אלא שהשאלה שתופנה אליהם היא ״האם תמליצו לבת שלכם להתחתן עם בחור ש״עבר טיפול״, ואני מעריך שהתשובה שלהם תהיה שלילית לגמרי. לפיכך, מה הם מבקשים למגר, ומפני מה אתה אמור להיות מוגדר כ״סוטה״ או ככל דבר אחר. הרבה מאוד עוולות נעשו במשך שנים לאור קביעות כמו ״יש טיפול של 100% הצלחה, ואם הוא לא מצליח – זה בגלל שהבחור לא רצה מספיק״ שאיני מאמין שיש עוד מישהו שסובר כך.

אבל העיסוק בעמדתם אינו רלוונטי לגביך.

מה אני מציע לך לעשות ? הבה נניח ששמו בחור בפנימייה של בנות. הבה נניח שהדבר מאוד דומה למצבים שבהם יוסף הצדיק היה נמצא. זה קשה, זה כמעט בלתי אפשרי. אבל כמעט. מוטל עלינו לנסות לעשות ככל יכולתנו שלא להישבר. מוטל עלינו לעשות ככל יכולתנו גם להקל על עצמנו, ובמקרה הזה – עליך. זו המשימה שלך עכשיו.

כיצד ? לבחון האם בכל זאת אולי כדאי לדבר על כך; אולי כדאי למצוא חבר ירא שמיים שנמצא במצב שלך  – וביחד לבנות איתו דברים; למצוא את הדרכים שיהיה לך קל יותר לחיות בפנימייה – מבחינה טכנית; וכדומה. לאמור: לא מדובר במצב בינארי, בו או שהחיים הם בלתי נסבלים או שכל הבעיה נפתרה. כל תנועה על הרצף, שתקל עליך – היא זו שעומדת כמטרה ראשונה. ואולי בהמשך, תיפתח אפשרות להקמת משפחה עם בחורה שתדע בדיוק מי אתה ומה אתה ובכל זאת תכריע שהיא מעוניינת, בכל כל היתרונות האחרים שיש בך; ואולי דברים אחרים.

ריבונו של עולם אמר למשה רבינו שיאמר לעם ישראל ״כי אהיה עמך״. להבדיל את כל ההבדלות בעולם, אני מבקש לומר לך ״כי אהיה עמך״, ואנסה לסייע ככל יכולתי.

כל טוב ושמחת חיים,

יובל שרלו

אין תגובות

תגובות בפייסבוק

כתוב תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.