ביסקסואל – ולומד בישיבה פנימייתית | שאל את הרב

"אני נמצא עם גברים בני גילי 24/7 , כמובן גם במצבים שהם פחות צנועים, וההתמודדות נהיית יותר ויותר קשה, ואיני יודע מה לעשות. כמו כן מדוע התורה 'נתפסה' דווקא על משכב זכור והחליטה להעניש במיתת בית-דין?" כך נשאל הרב יובל שרלו והינה תשובתו

השאלה:

שלום הרב,

אני בן 17 ולומד בישיבה תיכונית פנימייתית.

כמו שכתבתי בכותרת השאלה, אני ביסקסואל (ולא, זאת לא החלטה של רגע או משיכה חד פעמית – זאת משיכה שחזרה על עצמה רבות במשך השנים), ורציתי להיוועץ (לראשונה) עם אדם שביכולתו לעזור לי.

חשוב לציין שאיני יכול לקבל עזרה דרך ההורים (או דרך הישיבה – שבסוף תערב את ההורים) מכיון שאני בא ממשפחה שלא כ"כ מקבלת…

עיקר הבעייה היא שאני נמצא עם גברים בני גילי 24/7 , כמובן גם במצבים שהם פחות צנועים (מקלחות, החלפת בגדים וכו'…)

כמו שלא יעלה על הדעת לשים בני נוער בנים ובנות באותו חדר, ולתת להם לחיות ביחד, כך אני מרגיש באופן תמידי…

ההתמודדות נהיית יותר ויותר קשה, ואיני יודע מה לעשות…

ברור לי שמנקודת מבט הלכתית ההרהורים האלה אסורים, אבל מה אני יכול לעשות אם אני נמצא בהתמודדות כל דקה ודקה…

אז כמו שכבר כתבתי הייתי שמח לעצות מעשיות ורוחניות שאולי יעזרו לי…

בנוסף, הייתי שמח אם לרב יש רעיון למה התורה "נתפסה" דווקא על משכב זכור והחליטה להעניש במיתת בית-דין? הרי על שפיכות דמים ועבודה זרה – הדבר בסך בכל נתפס (כי הדברים הם הרסניים), אבל הבן-אדם כך נוצר והיצר הוא לא הרסני כמו בשפיכות דמים, או מעשי עבודה זרה, אלא בסופו של דבר בא מתוך אהבה…

תודה מראש

התשובה:

שלום וברכה

אני מבקש לסייע מעט במשא הגדול שאתה סוחב על כתפיך במסע הגדול של החיים.

בוודאי עוברות עליך חוויות לא פשוטות, וכל הסערה הזו, יחד עם הבדידות וחוסר היכולת לדבר עליה – רק מסבכות את תמונת המצב יותר ויותר.

כשאנו לא מסוגלים לשנות את המסגרת הסובבת אותנו, ואתה מתאר מצב כזה שאתה נמצא בו – אנו פונים אל עצמנו פנימה, ומעצבים לנו את הדרך להתמודד עם המציאות הנתונה והמסובכת. מורה הדרך שלנו הוא יוסף הצדיק, שחי כנער בודד ויפה תואר בבית פוטיפר, ונאלץ להתמודד בהתמודדויות לא פשוטות, ובסופו של דבר הוגדר על ידי אביו כ״קודקוד נזיר אחיו״, לאמור: זה אפשרי, והחיים מזמנים לנו לא אחת מציאויות מעין אלה, אם כי בעוצמות משתנות, כפי שאתה חש בעצמך.

ועל כן, נסה לפעול בשתי המגמות האלה. נסה לא להביא את עצמך למצבים סביבתיים שהכל מתעורר, כמו למשל מקלחת משותפת וכדו׳, ובד בבד לחשוף את הכלים הפנימיים הנמצאים בך המסוגלים להתמודד עם כל מציאות קיימת. בנה לך מערכת הגנות פנימית: היא מתמודדת ראשית עם מעשים אסורים, עוד לפני ההרהורים, ושיהיה לך גבול חד ובלתי עביר שאתה לא עובר, גם מצד בין אדם למקום וגם מצד בין אדם לחברו, וגם מצד בין אדם לעצמו, וקח לך את יוסף כמורה הדרך לכך. ומתוך כך תבוא ההתמודדות גם עם ההרהורים, המלפפים נערים ונערות רבים בגילך, כמעט כולם, העומדים במערכת התמודדות מתמדת במשיכה הפנימית לשני כיוונים מנוגדים: הרצון בחיי קדושה וטהורה, והמשיכה המינית העזה. אמנם, הכיוונים שאתה חי בתוכם שונים, ובדיוק כפי שתארת – נערים ונערות אלה לא מוצאים את עצמם באותו חדר ובאותה מקלחת ב״ה, אבל בעוצמות נמוכות יותר – כמעט ואין איש שאלה לא חוויותיו, והוא מפלס לו דרך בסבך הגדול.

אינני יודע לפענח מפני מה התורה ראתה במשכב זכר כעבירה הראויה לעונש סקילה. ריבונו של עולם לא חשף את הפרשנות לכך, אלא רק את האיסור ואת העונש. השאלה נעשית סבוכה יותר כי על דברים שהוגדרו כחמורים הרבה הרבה יותר, כגון הלבנת פנים או לשון הרע, אין ענישה כלל, כך שלא ברור כיצד ׳מודדים׳ את החומרות בכלל. סביר להניח שהיחס למשכב זכר הוא חלק מכל התנועה הפנימית בתורה – לקשור את המין לחלק בלתי נפרד מהקמת קדושת הברית שבין איש ואשתו, ומתוך כך לאסור כל קשר מיני שהוא בתוך המשפחה (פרשת עריות), וגם עניינים שהם מחוץ למערכת המשפחתית, כמו משכב זכר ועניינים אחרים הדומים לכך.

יובל שרלו

תגובה אחת

תגובות בפייסבוק

כתוב תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. אגיב על החלק האחרון בשאלתך, הסיבה שהתורה בחרה להתייחס כך דווקא למשכב זכר מכיוון שבני אדם החליטו לחוקק את החוק הזה, מדובר על כמה אלפי שנים אחורה….
    אם היום יש קבוצות שנחרדות מהומוסקסואליות תחשוב מה היו מרגישים בזמן ההוא?
    היכן שיש בני אדם יש הכל, גם אהבה, חמלה וקבלה וגם שנאה, בורות, כהות חושים והתורה מייצגת את כל אלה, במקרה הזה עם המון בורות, שנאה, רוע.

    ממליץ לך לחיות את חייך באהבה עצמית גדולה!!
    כך נוצרת, כך נולדת, אף אחד לא יוכל לשנות את זה (גם אל תנסה כי תגרום לעצמך סבל רב)

    זוגות הומואים רבים מקימים משפחות עם ילדים , משהו שמזמן היה קורה לולא ההתעללות, ההשפלות, הרמיסה ארוכות השנים בשמו של איזה אל ובשמו של איזה ספר שגרמו לאנשים כמונו להסתתר .
    המצב כבר לא יחזור לקדמותו אף אחד לא יחיה יותר בפחד.
    גם לך אסור לחיות בפחד.
    מאחל הצלחה ודרך קלה להמשך
    ירון