פרק 29 – מה עוד מייצג הומואים דתיים? | לילות כימים

על ספר תורה, על יד ואצבע, על יהודי התפוצות והצברים, על אשכנזים וספרדים – כל זאת ועוד בהמשך המֵיזָמון למצוא ייצוג להומואים דתיים מבלי להראות אותם במפורש

כמו שכתבתי בפרק הקודם, במקביל לאיור ההוא המשכנו לחשוב על תמונות נוספות שעשויות לייצג הומואים ולהוות תמונות מלוות בכתבות על הומואים דתיים. בפרק הקודם נתתי לכם הצצה קטנה להצעה נוספת של עמית, ובפרק הזה ארחיב את הדיבור עליה.

למעשה, ההצעה הזאת של עמית הפתיעה אותי:

באמת? פעם מישהו זרק לי רעיון כזה, לשים את תמונת הפסוק באתר, אבל חשבתי שזה עלול להיתפס כהומופובי: להתמקד דווקא באיסור. ועכשיו פתאום עמית מציע את זה. אולי, אם כך, זה לא הומופובי?

לא הרגשתי מספיק בנוח לפתוח את הנושא ולכן זרמתי עם עמית:

מי שנותנים לו אצבע רוצה את כל היד?

מעולה. שמחתי שהצלחתי למצוא תמונה שתראה לו בדיוק מה שאני רוצה. עמית אמר שלקראת יום הכיפורים – אז יכינו את ספר התורה לפרשה בויקרא – הוא יצלם, ושמחתי שאנחנו מתקרבים ליום כיפור כך שבקרוב הוא ישלח תמונות. רק רציתי לוודא שהוא שם לב לאלמנט הנוסף בתמונה – רציתי שהיד (זה החפץ הכסוף הזה בצורה יד שרואים בתמונה לעיל) תצביע על הפסוק הנכון – אז כתבתי לעמית:

מה?? איזו פדיחה. איזו מין דתייה אני, אם אני לא יודעת איך קוראים לתשמיש הקדושה הזה??
אמנם באמת זה נראה כמו יד, אבל אם השם של זה הוא אצבע, למה אני לא יודעת את זה? מביך. יצאתי דתייה בלאי.

או לפחות כך חשבתי. אבל לפני שנמשיך, אני מבקשת הפוגה קלה לטיהור שמי. כי אין לי בעיה להיות דתייה בלאי, אבל לפחות שזה יהיה מוצדק!
בערך שנתיים אחרי המבוכה עם יד/אצבע – שבינתיים שכחתי ממנה לחלוטין – דיברתי עם ההורים שלי ועם דודים שלי, והנושא של תשמיש הקדושה ההוא עלה. כשגמרתי לדבר איתם, תִמצתּי את השיחה לבעלי וילדיי, וסיפרתי שדיברנו על ה"יד". מיד ילדיי תיקנו אותי (בנימוס 🙂 ): "אצבע". פתאום היה לי פלאשבק של המבוכה עם עמית, אבל אז חשבתי רגע, ואמרתי להם שגם כשדיברתי עם ההורים שלי וגם כשדיברתי עם הדודים שלי, הם קראו לזה יד! בוודאות!
איך זה יכול להיות?
בפעם הבאה שנפגשתי עם אחותי סיפרתי לה את הסיפור, וגיסי, שבא מכל מיני תפוצות, הבין מיד את הבעיה והסביר את ההבנה שלו בנושא: בניגוד לרוב התפוצות, הקוראות לזה אצבע, יוצאי תפוצת ארצות הברית קוראים לזה יד!
זה מסביר למה אני אוטומטית קוראת לזה יד – ככה גדלתי וחונכתי!  (נולדתי בארץ, אבל הוריי עלו מארה"ב) וזה מסביר למה גם בעלי וילדיי, וגם עמית, קוראים לזה אצבע: אף אחד מהם הוא לא מתפוצת ארה"ב.
אז זהו. אם תרצו שאהיה דתייה בלאי, תצטרכו למצוא עילה אחרת. בינתיים אני פשוט בת ליוצאי ארה"ב. זה אולי לא כבוד, אבל גם לא בושה גדולה כל כך…

כזה רְאה וצלם

טוב.
אז  נכון שלחתי לו תמונה של ספר תורה?
נכון הוא אמר שיצלם מכל מיני זוויות?

נראה לכם שיצאה לו תמונה כמו ששלחתי?
פפפפחחחחחח.

אז אמנם ממני אי אפשר לצפות הרבה – אני די סגורה בדלת אמותיי ולא חושבת על אנשים אחרים שהם אולי שונים ממני. אבל עמית, מה נסגר איתו?! הוא לא יודע מה הוא? הוא לא יכול לומר לי שלא משנה מאיזו זווית הוא יצלם, תמונה כמו ששלחתי לא תתקבל?!

כאילו, אני צריכה גם לזכור שעמית ספרדי, גם לזכור שאצל הספרדים ספר התורה עומד, וגם לדעת שעמית יצלם בבית כנסת ספרדי (אני מכירה לא מעט ספרדים שמתפללים בבית כנסת אשכנזי)??? קצת יותר מדי לצפות ממני, לא? במיוחד שלעמית כל המידע הזה נמצא בשלוֹף!

מה עושים עם תמונת ספר תורה כזאת? איך הופכים אותה להיות כמו זאת ששלחתי?
בשביל זה אנחנו מחזיקים אחת רחלי, כדי שתפעיל את קסמי הפוטושופ שלה, ותהפוך את זה לתמונה המהממת הזאת:

וגם התמונה הזאת נכנסה למאגר התמונות האפשריות להצעה למאמרים על הומואים.

נשאר על רצפת חדר העריכה

במקביל המשכתי לחשוב על עוד אפשרויות לאיורים (אחת לא מספיקה), ושלחתי לעמית:

ואז ניסינו לעשות סיעור מוחות אך ללא הועיל. אני מתעדת כאן רק לשם התיעוד:

  • ניסינו להמשיך עם הכיוון של "הרי אנו כמו כולם, רק נמשכים לגברים" אבל לא הצלחנו לחשוב על משהו שלא יהיה דומה מדי או משעמם;
  • ניסינו להראות את הקונפליקט בין אהבת גברים לאהבת התורה/הקב"ה כשבתמונה צריך להיות משהו שמייצג הומוסקסואליות ומשהו שמייצג את התורה. הנקודה הבעייתית הייתה איזו תמונה תייצג הומוסקסואליות;
  • חשבנו ללכת בכיוון של תמונות שהן סיטואציות, סיפור. הבעיה עם הרעיון הזה היא שהסיטואציות שאני מצליחה לחשוב עליהן מתחלקות ל-2: כאלה שמבאסות, וכאלה שמורכבות מדי. עמית סיפר שבעבר חשב לכתוב רשומה הומוריסטית לפורים ובה תהיה רשימה של יתרונות בלהיות הומו. הנקודה היא שאפילו לכתוב זאת היה לו קצת מורכב, אז בוודאי שהוא מתקשה לתרגם זאת לתמונה.

אלה שעלו לגמר

בסופו של דבר עמית חשב על האפשרויות הנוספות הבאות. את כל התמונות העלינו ל-Dropbox של כמוך:

  • תמונות כהות מהטיול של כמוך (רחלי עזרה לי להכהות אותן כדי למנוע זיהוי) ותמונות נוספות מטיולים, כשהמצולמים רחוקים או עם הגב (כאן יש סדרה של תמונות אלה).
  • תמונות של רבנים מהמפגש הראשון: הרב שרלו, הרב הראל, הרב אביה. עלה רעיון אולי להכין הֶדְבֵּק = קולז', אבל זה לא קרה.
  • סמליל כמוך

וכך תם לו המֵיזָמוׁן של חיפוש תמונה מייצגת להומואים. לא ידוע לי שנעשה שימוש כלשהו באיזושהי מהתמונות שסיפרתי עליהן בפרק הזה. יצא שזה סתם היה תרגלי מחשבתי. גם זה קורה.

2 תגובות

תגובות בפייסבוק

כתוב תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.