סובלנות או תיקון? | גאות ושפל

זאביק טוען שמטרתם האמתית של כל ארגוני ההמרה, ושל עצת נפש בעיקר, היא למנוע יחס של קבלה וסובלנות כלפי הומואים ולסביות, בחברה בכלל ובחברה הדתית בפרט, מתוך הנחה שקרית שאפשר "לרפא" ו"לשנות" את כולם * עצת נפש בתגובה: "אנו קוראים ליחס מכבד ולסובלנות אמתית"

בל"ג בעומר הזה אנו צריכים לברך "שהחיינו". סוף כל סוף זכינו לשמוע את האמת.

רק בשבוע שעבר נערך אירוע חשוב ומיוחד בשם "פסח שני- יום הסובלנות הדתית"- בו נערך יום עיון לגבי שאלת החס של החברה הדתית כלפי אנשים שמוגדרים "דחויים הלכתית", כלומר אנשים שחווים באורח חייהם קשיים שהלכה כעת לא יודעת להתמודד איתם. הכנס לא התיימר ולא התכוון לקעקע או לתקן הלכות, אלא לעצב התמודדות חברתית עם חריגים בחברה הדתית ובכלל זה דתיים הומו לסביים.

אשרינו שהארגון "עצת נפש" ראה לנכון להגיב לאירוע באתר "סרוגים". מה היה לומר לארגון הזה, שמציג את עצמו כתומך באנשים במצוקה? בטח הוא בירך בשמחה על הפתיחות והסובלנות הגוברת בחברה הדתית. נכון?

תחשבו עוד פעם.

ובכן, ראש הארגון הרב שלמה גולדרייך סיפר לנו שהומואים ולסביות דתיים בכלל לא צריכים סובלנות, אלא טיפול מתאים. כן, פשוט ככה. כמו הסובלנות למתנגדי משטר בברית המועצות בתקופת ברז'נייב. שיהיה ברור, אומר לנו הרב גולדרייך, מדובר באנשים שאנחנו מוכנים ורוצים לקבל אותם ולתמוך בהם –  בתנאי שיתנהגו בדיוק כפי שמצופה מהם. שיהיו שונים, אבל בשקט ובלי שאיש יראה.  אנחנו מוכנים להמתין להם, במקרה הטוב, כדי שיסיימו את הטיפול וישובו בהם מדרכם הרעה. ברגע שהם ישתנו – אנו נשמח לקבל אותם. שנאמר "ואהבת לרעך כמוך"- לרעך שהוא ממש אבל ממש כמוך.

ולו לשם כך היה כדאי לקיים את "פסח שני". הארגון "עצת נפש" חשף, אולי בלי להתכוון, את האג'נדה האמתית שלו ושל ארגונים דומים בחו"ל: אין זה ארגון שמטרתו לסייע לאנשים במצוקה (אפילו שהוא מציג את עצמו ככזה). זה אינו ארגון טיפולי ולא תומך. המטפלים שם לא יודעים שום דבר שמטפלים שאינם נמנים על הארגון הזה אינם יודעים. מטרתם האמתית של כל ארגוני ההמרה היא למנוע יחס של קבלה וסובלנות כלפי הומואים ולסביות, בחברה בכלל ובחברה הדתית בפרט, מתוך הנחה שקרית שאפשר " לרפא" ו"לשנות" את כולם.

לכן באתר ה"תמיכה" של "עצת נפש" מתפרסמים מאמרים בגנות ההורות החד-מינית, בגנות ייצוגים חיובים של אנשים הומו לסביים בקולנוע, והשוואה בין הומוסקסואליות לפדופיליה. ארגון זה מקפיד להגיב בשלילה על כל גילוי רך של סובלנות וקבלה כלפי הומואים ולסביות דתיים (תוך השתקת העובדה שרבים מהפעילים הדתיים ההומו לסביים הם בוגרים של טיפולים כושלים ב"עצת נפש").

למען הסר ספק, זהו דפוס מוכר גם בארגוני המרה בחו"ל. כשבשנת 2009 המוסד הגדול ביותר של האורתודוקסיה המודרנית בארה"ב, ישיבה יוניברסיטי, ערך כנס גדול בנושא של יחס לדתיים הומו לסביים (באירוע נכחו כאלף איש) – יצא ראש ארגון ההמרה היהודי "ג'ונה" בארה"ב, ארתור גולדברג, במאמר שוצף המגנה את הסובלנות הפסולה.

זמן קצר לאחר מכן נחשף גולדברג בחשד שהיה עבריין הונאה בכיר בעברו שריצה תקופת מאסר והסתיר את עברו הפלילי על ידי שינוי שמו הפרטי.

נחזור לעניינינו. כיום, בל"ג בעומר תשע"א, דתיים הומו לסביים יכולים לברך על המצב הקיים. החברה הציונית דתית הולכת ונפתחת כלפי השונה והאחר והקולות של קבלה וסובלנות מחלחלים מן השוליים אל המרכז. הומואים ולסביות דתיים ממשיכים לצאת מהארון ולספר את סיפורם האישי. האור גובר על החושך. ובדומה לרב גולדרייך, אנו נמשיך לחכות לו, עד שהוא ייטהר מהטומאה של שנאת הזולת ודחיית האחר ויצטרף אלינו למקום בו אנו מקריבים את הדעות הקדומות שלנו כדי להיות בני חורין אמיתיים. אולי בפסח שני בשנה הבאה.

– – –

תגובת "עצת נפש":

צר לנו על כך שבתגובה למאמרו של הרב שלמה גולדרייך, מנכ"ל הארגון (ולא היו"ר, כפי שנטען), בחר מר שביידל להגיב שוב בסגנון תוקפני, מתלהם ומלא טעויות, במקום להתמודד בצורה מדוייקת ועניינית עם טיעוני "עצת נפש".
ארגון "עצת נפש" מקבל ותומך בכל מתמודד באשר הוא בקשת רחב של ענינים הכוללים שמירת הברית, התמכרות לאינטרנט אובססיות ובכללם נטיות הפוכות. אנו קוראים ליחס מכבד ולסובלנות אמתית כלפי "כל" המתמודדים. עם זאת, איננו מקבלים את דרכי הסיוע אותם מציעים הארגונים ההומו לסבים של השארת המצב כמות שהוא, כיוון שבתווך הארוך הם רק מחריפים את מצוקתם של המתמודדים, ואינם מביאים לפתרון אמיתי, ועל כך יעידו הפונים הרבים אלינו. הפתרון בו אנו דוגלים מסייע למתמודד לגלות מחדש את האני העצמי שלו, ולבחור בדרך חיים בה הוא רוצה ומאמין.
שביידל הוא זה שדוחה ומגנה את מי שאינו מזדהה עם דעותיו, וממשיך בכל עת להתכחש לדרך בה בוחרים מתמודדים רבים, להדחיק את יעילותה, ולהסתיר מעייני רבים את הצלחתה.
אנו שמחים לשמוע כי שביידל נמנה על הגולשים לאתרינו, ומאחלים לו כי בליל ל"ג בעומר ילמד לנהוג כבוד גם במי שאינו חושב כמותו.

2 תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. שביידל שוכח כמו תמיד לציין שהוא הומו שיצא מהארון (גילוי נאות הרי יצאת מהארון ) אין לו ענין להשתנות וכל מטרתו בחיים להפריע לאלה שרוצים להשתנות הנח להם איש באמונתו יחיה , שביידל קורא ומצטט באופן סלקטיבי מדוע לא העתיק מאתר עצת נפש את שמות חברי הנהלת עצת נפש רק לדוגמא : פרופסור חיים קנובלר ראש ענף בריאות הנפש בצה"ל ,ד"ר ג'ק אייזנברג ,ד"ר אטב, ד"ר מיכאל אבולפיה , ועוד רבים ,כן שביידל מה יש לך לאמר ??

  2. למען ההגינות, על ארגון "עצת נפש" להכיר בכך שאין להם מאה אחוזי הצלחה. יש אנשים ש"נכשלים" בטיפולים ולא מצליחים להשתנות. הייתי רוצה לראות התייחסות של "עצת נפש" גם אליהם. הן בפרסום העובדות כפי שהן (אחוזים ועדויות), והן בכך שאנשים אלו יקבלו חיבוק מהם ותמיכה, ולא "יזרקו" חזרה לכלבים בחוץ. התנהגות שכזו לא היתה מעלה את קצפו של אף אחד. היומרה והשקרנות כאילו יש מאה אחוזי הצלחה היא כפירה ביושרה ובהגינות, חוצפה וזלזול בהומואים דתיים באשר הם ויוהרה אלילית.

    ידוע לכל שלא כולם מסוגלים או יכולים לעבור את טיפולי ההמרה האלו, היכן אז עומדת מסירות הנפש ומצוות "ואהבת לרעך כמוך" של ראשי "עצת נפש"?

    נקודה עקרונית זו לא קיבלה מענה בתגובת "עצת נפש" או בתגובתו של "יותם", מהסיבה הפשוטה שהדברים נכונים.

    מי שמוגע בסופו של דבר מהומואים דתיים לפנות ל"עצת נםש, הם לא ארגוני התמיכה הדתיים, אלא התנהגותה המוצהרת של "עצת נפש". לו אנשים היו חושבים שזה היה ארגון שהיה מטפל בהם בכל מקרה וכי הדאגה אמיתית ועמוקה, אזי כל היחס ל"עצת נפש" היה משתנה.

    עד אז אמשיך לנהוג בסלידה עזה כלפי הצביעות הנוראית והסטנדרט הכפול של "עצת נפש". כאשר אהיה מעוניין ב"טיפולי המרה" אפנה לפסיכולוג פרטי שאכן דואג לטובתי לא משנה מהי תוצאת הטיפול בסופו של דבר, כפי שצריך להיות. אב לא מספיק לאהוב את בנו גם כשהוא מאוכזב ממנו, והוא בטח לא זורק אותו מהבית. כ"עצת נפש" תתחיל באהבה הורית שכזו, אולי נגיע אליה כבנים.