ריאיון בלעדי: פרח כמוּרה הומו שהתגייר והפך לחרדי | בלעדי / פרסום ראשון

הוא היה מיועד להיות כומר, אבל עצר את התהליך כשהבין שהוא הומו ושהוא רוצה להיות יהודי. לאחר מסע ארוך שכלל פסילה לגיור בשל נטייתו המינית, גיור ראשון וגיור שני לחומרה, צבי, היום תלמיד ישיבה, מדבר על הכול: על הרצון להתגייר על אף המשיכה, על כעסו על בית הדין שפסל אותו, על התגובה של אימא שלו כשסיפר לה שהוא גם הומו וגם רוצה להתגייר, על הטיפולים להימשך לנשים, ועל הסיבה שלא יספר לאשתו לעתיד על המשיכה שלו לגברים * עמית לוי מראיין את צבי, בריאיון בלעדי ומיוחד לכמוך

לפני כחמישה חודשים פורסם כי חייל מילואים שעבר קורס גיור צבאי סולק ממנו כי צוות הרבנים גילה כי שהוא הומו ומתגורר עם בן זוגו. הקהילה ההומו-לסבית זעקה חמס, מנגד העולם הרבני לא הגיב כל כך לפרשה, ולכן חשבתי שיהיה מעניין מאוד לשמוע מכלי ראשון – אדם שניסה להתגייר ופסלו אותו בשל היותו הומו, אבל בסוף כן גויר על ידי בית דין אחר – מה דעתו על מה שקרה לאותו חייל ומה דעתו על מה שעשו לו עצמו.

צבי, אותו כלי ראשון, מחזיק בתוכו גם סיפור לא שגרתי בעליל – בחור נוצרי-דתי שחלם להיות כומר ולמד לימודי כְּמוּרה כדי להגשים חלום זה, תוך כדי כך נאבק בנטייתו המינית וניסה למצוא את שביל הזהב שמשלב גם את הדת הנוצרית וגם את נטייתו המינית, ובסוף מחליט להתגייר גיור אורתודוקסי, משאיר את העולם ההומואי מאחוריו ומחפש את האחת שלו.

צבי, בתור מי שנמשך לגברים ושרצה להתגייר אבל נפסל בגלל המשיכה לגברים, ובתור מי שהיום יהודי לכל דבר, תלמיד חכם שלומד בישיבה – אתה מבין את בית דין שסירבו לגייר את חייל המילואים?

"לפני קום התנועה הרפורמית הייתי אומר שבית הדין טועה. אבל היום, שהתנועה הרפורמית עדיין כאן – בית הדין צודק. האיום הרפורמי גדול מאוד על היהדות ועל ההלכה כך שבית הדין צריך להגן על ההלכה עוד יותר ולכן הוא חייב לגדור גדר. אין לו בררה".

אז אינך כועס על בית הדין שפסל אותך?

"אני מבין אותם, אבל אני כועס על הדרך שבה פסלו אותי. הם לא נהגו במידות הטובות שהיהדות מצפה מבני אדם. הם לא אמרו לי שהם פסלו אותי מפני שאני נמשך לגברים אלא אמרו לי שפסלו אותי בגלל דברים אחרים, כל מיני שקרים. רק לרב שלי הם אמרו את האמת לפסילה, והוא זה שאמר לי שהסיבה האמתית הייתה מפני שאני נמשך לגברים".

נעמי, ערפה ורות. מאת וויליאם בלייק

הצורך לצאת מהארון

כדי להבין את סיפור פסילתו של צבי לגיור נחזור קצת לאחור. צבי נולד למשפחה צנועה בדרום ארה"ב, משפחה נוצרית אוונגליסטית. "פירוש הדבר שמדובר במשפחה דתית מאוד, והכול בה ממוקד סביב ישו", כהגדרתו של צבי, 27, הלומד בישיבה חרדית בירושלים ועובד במשרה חלקית. בגיל 19, בזמן התפילה, נפל לו האסימון שהוא הומו.

"הפעם הראשונה שהבנתי שאני נמשך לגברים הייתה בזמן תפילה בגיל 19 בערך. הנוצרים קוראים בתנ"ך בתפילה, ולאורך התנ"ך עצמו לא היה משהו מסוים שהטריד אותי בעניין זה, כי האיסור בתנ"ך מדבר על מעשה ממש וזה לא עניין אותי בזמנו. ואז שמתי לב לפסוק בספר "אל הרומיים" (ספר בברית החדשה – עמית) שבו נכתב: וְכֵן גַּם הַזְּכָרִים עָזְבוּ דֶרֶךְ גֶּבֶר בְּאִשָּׁה וַיֵּחַמּוּ זֶה בָזֶה בְּתַאֲוָתָם וַיַּעֲשׂוּ תוֹעֵבָה זָכָר עִם זָכָר וַיִּקְחוּ שְׂכַר מְשׁוּבָתָם הָרָאוּי לָהֶם בְּעֶצֶם גּוּפָם (א, 27). כאן מדובר גם על משהו שמעבר למעשה עצמו – על עצם עזיבת האישה וגם על המחשבה על גברים. וזה הטריד אותי מאוד".

זו הייתה הנקודה שבה הבין צבי שהוא בעצם מעולם לא חשב על נשים מבחינה מינית. "התחלתי לבכות, ושוחחתי עם כמה נשים בקהילה שהיו בכנסיה הקתולית שבה התפללתי. הן היו מרגיעות מאוד ואמרו לי שלא מפריע לאלוהים שאני הומו כל עוד אני בן אדם טוב. למחרת הלכתי לווידוי, אפילו שאיני קתולי. הכומר שאל אותי אם אני יכול להשתנות, ועניתי לו שלא. הסברתי לו שמהרגע שאני זוכר את עצמי הרגשתי משהו לגברים, רק שלא הבנתי שמדובר במשיכה מינית. אמרתי לו שמעולם לא דמיינתי את עצמי מקיים יחסים עם גבר, אבל כן הגעתי לסיפוק עצמי תוך כדי מחשבה על גברים. בתגובה גם הוא עודד אותי להיות אדם טוב".

מאז אותה שיחה הפסיק צבי את לימודי הכמורה ולקח צעד אחד אחורה. "תהיתי איך אצליח לשלב בין הנטייה שלי ובין הדת. עדיין רציתי לעזור לאנשים דרך הכמורה כך שלא רציתי לוותר על הלימודים, אבל בסוף הכרעתי – לאחר 9 חודשים מאותה שיחה עשיתי את הצעד הראשון בעולם ההומואי והייתי עם גבר. אז הייתי בן 20 בערך וגם יצאתי מהארון בפומבי".

מה היה הצורך לצאת בפומבי?

"כמו שאמר לי אחד המורים שלי שהיה הומו, 'לא משנה מה תעשה, לך אחרי הלב שלך'. זה היה חלק ממי שאני. ואו שאנשים יקבלו אותי בגלל מי שאני או שהם יכולים לחיות בעולם הקטן שלהם. זו הייתה הפילוסופיה המנחה שבה השתמשתי".

בתור דתי-נוצרי – לא נאבקת בנטייה וניסית לשנות אותה?

"לא הצלחתי לשנות את הנטייה המינית שלי מתוך כוח הרצון גרידא, אף על פי שניסיתי פעמים רבות. לכן כאשר שאל אותי הכומר אם אני יכול להשתנות עניתי לו שלא. רק בהמשך הבנתי שאדם איננו מסוגל לדכא את צרכיו, ואולם הוא יכול לשנותם או לעשות להם התאמות, אבל אני מקדים את המאוחר. בזמנו, בתור נוצרי אדוק – קראתי, התפלל, וביקשתי עזרה. הייתי בדיכאון והייתי צריך להילחם במחשבות האובדניות שהיו לי. נקרעתי מהפער הזה בין מה שהדת אומרת ובין מי שאני. מחשבות אובדניות המשיכו לרוץ ולהתגבש כל הזמן בראש שלי עד שהגיע לידיי הספר "זר בשער" שכתב מֶל וואיט, ובספר ראיתי איך הוא הצליח לשלב את ההומואיות שלו עם הדתיות והנצרות שלו. לאחר שקראתי את הספר עזבתי את הכנסייה האוונגליסטית שלי והתחלתי להגיע לכנסייה קתולית. עזבתי את הכנסייה האוונגליסטית כי הם אמרו לי שאם ברצוני להישאר אני צריך לתת להם לעזור לי להבין את רצונו של אלוהים ושעליי להשתנות. בזכות הספר החלטתי שאני אחיה את חיי בדרכי שלי".

ומהי אותה הדרך – איזו נוסחה הציע וואיט בספרו?

"הוא טען שהאיסור מדבר על משכב טקסי ולא על משכב רגיל. ובאמת הייתי בכמה מערכות יחסית בזמן שכן הייתי חלק מהקהילה ההומואית, והצלחתי לחיות בשלום יחסי עם עצמי כהומו".

מה עורר בך את הרצון לנטוש את עולם הגברים?

"בערך בגיל 23 הפסקתי לצאת עם גברים כי עדיין השתוקקתי למשהו אחר. אמנם אני מחשיב את עצמי דו מיני, אבל אני מחפש קשר רק עם אישה, כי רק מנישואים מסורתיים אני יכול להשיג את מה שאני רוצה, ואני רוצה משפחה עם ילדים. הסיכויים למצוא את זה בתוך הקהילה ההומואית הם בלתי סבירים. 'במקום שאדם רוצה לילך שם מוליכים אותו', והבנתי שמה שהייתי צריך בחיים לא היה גבר, אלא שארגיש נוח יותר עם עצמי, מבחינה רוחנית, ולאחר מכן אוכל למצוא את החצי השני שלי".

"לא הייתה לי שום משיכה לנשים". צבי

מסע אל הגבריות

כידוע, לא די ברצון גרדא, וכי אחרי המעשים נמשכים הלבבות, ולכן פנה צבי אל "יונה" (JONAH) – ארגון המרה שהמקבילה הישראלית שלו היא מעין 'עצת נפש', והמפעיל סדנאות בסגנון 'מסע אל הגבריות'.

"חלק מהכלים שלמדתי ב'יונה' וגם במסע אל הגבריות הם יעילים. הסדנה והשיח עם הצוות הועילו בכך שהוא אפשר לי לחשוב ולעבד את המצב ברמה הקוגניטיבית, וכן אפשר לי להביע את תחושותיי וצרכיי. הבנתי את עצמי, כאדם, טוב יותר. הבנתי שאינני גבר הומו – כלומר אין זו המהות של היותי אדם – אלא אני אדם בעל צרכים ורצונות, ואפשר לנתב אותם. היה לי חבר בקהילה ההומואית שכל פעם שהייתי אומר משהו שנשמע כציטוט מגישת טיפולי ההמרה הוא היה שואל אותי אם אני באמת מאמין במה שאני אומר. השיחות עמו סייעו לי לבחון אם שטפו לי את המוח או שהדברים נכונים ואמיתיים לגבי.

"עם זאת בשלב מסוים הפסקתי להגיע ל'יונה' בשל הסגירות של הגישה הדוגמטית שמצאתי שם. אנשים משם גערו בי על שהשתתפתי בצעדה למען המלחמה באיידס, ובמקום לעודד ולחזק את הבחירה שלי להיות עם אישה ולדכא את הנטיות שלי לגברים הותקפתי בטענה שלא כדאי לשים את עצמי במקומות ובמצבים שבהם אוכל להתפתות לממש את נטיותיי".

אבל לא רק 'יונה' סייע בתהליך של צבי. "היה לי היתר שקיבלתי מהרב שלי, שהוא גם פסיכולוג, להסתכל על פורנו של סטרייטים. הסתכלתי בפורנו הן של נשים בודדות והן של זוגות. בהתחלה לא היה לי שום משיכה לנשים. רק כאשר הוספתי גירוי עצמי הייתה תגובה כל שהיא. במשך הזמן המשיכה שלי לנשים עלתה, והיום אני הולך ברחוב ומוצא עצמי נמשך לחלק מן הנשים".

אם נהיה ציוריים לרגע – היית מאה אחוזים הומו, וכעת חמישים-חמישים?

"אם ההגדרה 'הומו' היא מה שאתה עושה – אז כן, לא הייתה לי שום משיכה לנשים ולהסתכל על אישה עירומה היה שקול על הסתכלות על יצירת אמנות. הייתי 100% הומו. אבל עכשיו אני 0% כי איני פעיל כלל. אבל אם 'הומו' פירושו משיכה לגברים – אז כן, הייתי 100% ועכשיו אני נמשך במידה שווה לשני המינים. חוזק המשיכה משתנה מיום ליום. בסופו של דבר, עיניים הם עיניים, ולצערי עדיין לא למדתי איך לשלוט בהן כמו שהדת מנסה ללמד אותנו".

גיור ראשון וגיור שני

צבי נמשך לדת היהודית כבר בגיל צעיר מאוד. קשה לו להגדיר מה אז משך אותו בדת ההיא, אבל הוא כן זוכר מה משך אותו בגיל מאוחר יותר. "בגיל 21 התחלתי להתעניין ממש ביהדות. המנהג בכנסייה שלי הוא שאנחנו קוראים את התנ"ך כל יום. היו לי כמה שאלות המבוססות על הברית החדשה, אבל בכתות השונות של הנצרות אין פרשנות ענפה על התנ"ך ועל הברית החדשה, ולכן שאלתי את הכמרים שלי כל מיני שאלות. התשובות שלהם היו חסרות ביסוס או היגיון, למשל לא הבנתי מדוע איננו שומרים את פסח אם נאמר שזו מצווה בכל דור דור, לא הבנתי למה אנחנו לא מניחים תפילין או ציצית. לא הבנתי מה היה חשוב כל כך בחגים עד שפול ופיטר רוצה לעלות לירושלים בגללם".

ומה קרה שהסקרנות הפכה לרצון ממשי להתגייר?

"הסקרנות שלי גרמה לי ללכת לבית כנסת של יהודים הומואים. רב בית הכנסת שם הוא הומו, לא רב אורתודוקסי כמובן. פעם אחת כשצעדתי במצעד הוא גם צעד שם, והוא ראה אותי משתמש בשפת הסימנים. הוא ביקש ממני שאהיה המתורגמן שלו לשפת הסימנים בבית הכנסת. אמרתי לו שאיני יהודי ושאני רק מתעניין בדת, אבל אני רוצה ללמוד על יהדות. הוא נתן לי רשימת ספרים לקרוא, ואכן קראתי והתאהבתי. פעם אחת התפללתי  בבית כנסת קונסרבטיבי, וסיפרתי ל'רבה' של בית הכנסת שאני רוצה להתגייר. היא הסכימה. גם כשסיפרתי לה שאני הומו היא לא ראתה בכך בעיה, ואמרה שהייתה כועסת לוּ לא הייתי מספר לה".

צבי כמעט גויר אצלה גיור קונסרבטיבי, אבל אז חל מפנה: "באותה התקופה הייתי הולך למפגשים של אגודת 'הלל' (אגודה של סטודנטים יהודיים – עמית) ושם היה הרב צ', רב אורתודוקסי. סיפרתי לו שאני רוצה להתגייר, והוא הסכים לעזור לי, ואמר לי לבוא להתפלל בבית הכנסת שלו. כשסיפרתי זאת ל'רבה' הקונסרבטיבית היא אמרה לי שאם האורתודוקסים הציעו לי גיור כדאי לי להתגייר אצלם".

וכך החל צבי את רומן הגיור שלו עם העולם האורתודוקסי. למה רומן? כי בהתחלה הוא היה מסורב גיור, אחר כך בגיל 24 גויר פעם ראשונה, וכשנה אחרי עבר גויר שני לחומרה.

"כשהתחלתי את הגיור עם הרב צ', הייתי במשך שנה 'הגוי של שבת' בבית הכנסת שלו", מספר צבי בחיוך, אבל מיד מרצין ורואים את הכאב בעיניו. "כשהגענו לבית הדין אחד הדיינים כנראה חשד בי שאני נמשך לגברים, ושאל אותי אם אני נמשך לנשים. עניתי שכן, אבל הוא המשיך לחשוד. לאחר דיון הוחלט שלא לגייר אותי, והטענה הרשמית לאי-הגיור הייתה שאני אדם שאינו יציב, שחצן וכעסן".

כשנדחה על ידי בית הדין לא אמר צבי נואש. הוא הגיע לרב ליברלי מאוד שמנהל קהילה לא דתית, ושאין לו בעיה שנשים יקראו בתורה בפני גברים. "סיפרתי לו שאני הומו והוא קיבל אותי ויעץ לי שלא לספר לבית הדין על נטייתי, ובאמת לא סיפרתי להם, והם גיירו אותי".

סוף טוב הכול טוב? לא אצל צבי: "לאחר הגיור חזרתי לראש בית הדין שפסל אותי בניסיון הגיור הראשון. הלכתי אליו כי רציתי להיות חלק מהקהילה שלו. הוא אמר לי שהגיור שלי תופס חלקתי בלבד – אני כן מחויב לכל המצוות, אבל מנגד איני נאמן לחלק מהדברים כגון הצטרפות למניין, עדות, נישואין, כשרות וכדומה. הוא אמר זאת מפני שהוא לא סמך על הרב הליברלי ועל בית הדין שגייר אותי. כדי שבגיור שלא יהיה ספק בכלל, עברתי גיור שני. הפעם בית הדין ידע מראש שאני נמשך לגברים, ושוב הם שאלו אותי אם אתחתן עם אישה ועניתי שכן. כדי שהרבנים יכלו להתרשם שהשארתי את עולם הגברים בעברי, הגיור שאמור היה להיערך רק שלושה חודשים הגיע בפועל לתשעה חודשים, ובתומם גוירתי בשנית, אליבא דכולי עלמא".

בתהליך הגיור באמת התכוונת לקבל את כל המצוות, כולל האיסור המפורש בתורה?

"הקב"ה, היהדות, הדת, הרוחניות, התפילה, התקווה או הייעוץ אינם יכולים להביא להיעלמות המשיכה לגברים. ברגע שיש לאדם משיכה מסוימת היא לעולם תישאר. המטרה היא שלא להיפטר ממנה, אלא לשלוט בה כך שאדם יוכל לחיות את החיים שהוא מבקש לעצמו. כאשר קיבלתי עליי את עול המצוות, עשיתי זאת בלב שלם. אני שומר על מצוות דאורייתא ואני משתדל לקיים את דרבנן ככל יכולתי בכל העניינים. מאז התחלתי להיכנס יותר לעניין הגיור לא הייתי במשהו אינטימי עם גבר או עם אישה".

בתהליך הגיור – איך הגיבה המשפחה הדתית וכל החברים שלך?

אבא שלי רק רצה שאני אהיה מאושר. הכמורה הסתקרנה לדעת מדוע אני עושה מה שאני "עושה. אמנם איבדתי כמה חברים, אבל רוב האנשים שמחו בשבילי. אימא הייתה סיפור אחר – בהתחלה היא חשבה שהן הגיור והן היציאה מהארון הם מעין תקופה שתעבור, אבל בסופו של דבר היא הבינה שהם כאן כדי להישאר. מבחינתה להיות יהודי וגם הומו שווה חיי עולם הבא בגיהינום נצחי, והיא הייתה עצובה ודאגה לשלומי הרוחני. אבל היא למדה לקבל אותי, והיא אפילו שואלת אותי שאלות בתנ"ך ומתייעצת אתי. מבחינתה אני מבין גדול יותר ממנה בתנ"ך".

לא אכשל לאחר שאתחתן. אילוסטרציה

להתחתן בלי לספר

אמרת שאתה רוצה להתחתן עם אישה. תספר לה שאתה דו-מיני?

"מתוך התהליך שעברתי אני יודע שאוכל להיות עם אישה אפילו שלא התנסיתי באופן אינטימי עם אישה. זה מקביל לבחור דתי שהיה כמה בנות לפני הנישואין והוא לא מספר על כך לאשתו. הוא עשוי לרמוז על העובדה שהוא לא בתול, אבל הוא לא צריך לומר הכול לבן/בת זוג כשנישאים".

אתה יודע שההסתרה הזאת היא נושא השנוי במחלוקת.

"אני יודע, יש כאלה שטוענים שזה מיקח טעות, אבל כבר שנים שאפילו לא בער לי לקיים יחסי מין עם בחור, ולכן אני סמוך ובטוח שלא אכשל בזה לאחר שאתחתן. עֶמדתי היא שאם אתה בטוח שלא תיכשל אין צורך לגלות לאשתך את הרגשות האלו, כל עוד זה נשאר בגדר רגש בלבד".

אתה באמת מאמין שאם תתחתן עם אישה תצליח לדכא את הרצון לגבר? אינך חושש שתישבר?

"כשצפיתי בפורנו זה עזר לי לפתח משיכה לנשים. כרגע אני במצב שאני נמשך לגברים  ולנשים. גם היום יש לי אפשרויות ואיני מנצל אותן עם גברים. קיבלתי החלטה ואני נאמן לה, וזה חלק מהלמידה כיצד להתמודד עם רצונות בחיים. איני מתכוון לאפשר לגוף שלי לשלוט בחייך אלא לשכל שלי".

ואם תרגיש שאתה מתפוצץ – תשתף את אשתך?

"אם מאוחר יותר אני זקוק לתמיכה נוספת, אני אגיד לאשתי. אקח את הסיכון הזה רק כאפשרות אחרונה כי חשוב לי שלא לשקר. לא אספר לה לפני כי אני לא אממש את המשיכה לגברים. ברוך השם יש לי רב נפלא שעמו בקשר עמו ומתייעץ עמו, ועוד כמה שתמיד אני יכול לצלצל ולהיעזר בהם ולשתף אותם".

אתה יוצא עם בנות? איך אתה מכיר אותן?

"אני בהחלט יוצא לדייטים, חלק בעזרת שידוכין וחלק מהיכרויות בשולחן שבת. אבל אני יוצא רק למטרות נישואין".

היית מסכים להתחתן עם לסבית או שאתה מחפש רק סטרייטית?

"לא הייתי שולל על הסף להתחתן עם אישה המזוהה כלסבית. כולנו באים לנישואין עם מטען, השאלה מה אדם מוכן לעשות כדי לטפל בעצמו ולהתייחס למצבו בחיים".

המטרה של החתונה היא ילדים או שהמטרה היא חיים נורמטיביים?

"'פרו ורבו' היא מצווה גדולה התלויה במזל ובשפע רוחני. אני רוצה שתהיה לי מערכת יחסים אוהבת כך שיחד נגדל בבית של תורה".

לא כל אחד יכול להשתנות

לא הרבה יאמינו שצבי היה בעברו גוי. חזותו חזות דתית, מעין חרדית אפילו. בתור אדם שהתגייר, היו פתוחות לצבי כל ההשקפות ביהדות, אבל הוא בחר בעולם החרדי בשל הרצון העז שלו ל"בית של תורה".

"החרדים לומדים תורה ברמה אחרת. הם שקועים יותר בתורה ומתמסרים לה. אצל החרדים הבנתי שאוכל לגדול בתורה ולשלוט ברזיה. גם עולם הקבלה עניין אותי, ומצאתי שידיעת הקבלה ועולם הסוד רבה יותר בעולם החרדי. אגב, יש לי ביקורת על העולם החרדי ואני כן אומר הלל ביום העצמאות, ואני אוהב הרבה דברים שאני כן מוצא בקהילה הדתית לאומית. אתה יודע מה, אני מעין חרד"לי".

הרבה מהחרד"לים מאמינים שכל הומו יכול להשתנות. אתה חושב שכל אחד יכול להשתנות?

"לא, אני לא מאמין שכל אחד מסוגל. אנשים צריכים להיות כנים עם עצמם ולדעת היכן הם נמצאים מבחינה פיזית, רגשית ורוחנית. אם אדם לא באמת רוצה להשתנות, אלא הוא עושה זאת בגלל אימא שלו או בגלל החברה מסביב – אני מאמין שהוא נידון לכישלון ולא משנה מה המטרה שלו. רק אם הוא באמת מתכוון להשתנות – יש סיכוי. וגם אז אין עירבון".

אז אתה לא דוגל בגישה של עצת נפש.

"איני מכיר את הקבוצה הזו לעומק, אבל כל קבוצה שמבטיחה שהיא יכולה לרפא הומוסקסואליות או להיפטר ממנה, לדעתי הם נוטעים באנשים תקוות שווא. השאלה היא מה האדם רוצה ומה הוא מוכן לעשות כדי להגיע לזה. האם אתה יכול להכיר ברצונות שלך ולא להיות נשלט בידיהם? לא כל אחד יכול או מסוגל לעשות את זה".

יש לך השערה ממה נובעת הנטייה המינית?

"אוריינטציה הומוסקסואלית היא שילוב של גנטיקה וסביבה. אדם נולד עם תכונות מסוימות שמשמשות בסיס למשיכה לאותו המין. הסביבה ומצבי החיים של האדם מוציאים ומפתחים את רמת המשיכה שלו. רוב בני האדם דו-מיניים, אבל ההבדל הוא מה הפרט בוחר לממש".

אתה מסוגל להבין הומו שמגיע למסקנה שהוא רוצה לחיות עם גבר?

"כן".

מה יש לך לומר לגברים אחרים המתמודדים במצב דומה?

"גם אם אתה בתוך קהילה דתית, עדיף שלא לספר לרב, אלא אם כן הוא ידוע כתלמיד חכם שמבין עניין. רבנים רבים לא יודעים איך לעזור לאדם, אך יש מסביב כמה שכן יודעים לעזור, וגם לעזור להשתנות. דבר עם מישהו מהעולם הרוחני שלך שאתה רואה שאכפת לו מאנשים ולא ממה שיגידו עליו או ממה שהחברה תגיד עליו".

4 תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. הייתי רוצה שיפורסם גם באתר ראיונות וסיפורים על זוגות גברים דתיים שמצליחים לנהל זוגיות קבועה

    אם אתה מאוזנים כפי שאתם טוענים, בבקשה תראו את זה! כרגע נראה שהרוח תמיד זורמת לכיוון אחד…

  2. שלום צבי , מדברים תלמידי תיכון בראש העין
    אנחנו תלמידי מגמת תקשורת ויש לנו מטלה להכנת סרט תיעודי . סיפורך נורא עניין וריגש אותנו ונשמח לעשות על סיפור חייך סרט .
    נשמח אם תיצור איתנו קשר
    0526556522