מסגרות סיפוריות מקראיות – פרק 2 ב | הומוסקסואליות במקורות התלמודיים

אם אזכורים פנים מקראיים מראים שחטא סדום היה באלימות ובקלקול בין אדם לחברו, בספרים החיצוניים החטא מקושר ליחס רע לאורחים ולגרים; לגאווה ולמשכב זכר

(לקריאת כל הפרקים שפורסמו עד כה – לחצו כאן)

פֶּן-תִּסָּפֶה בַּעֲו‍ֹן הָעִיר – לכאורה הסיבה לעונש ידועה: משכב זכר. אבל בדיקה של האזכורים הפנים-מקראיים של סדום וחטאה מגלה כי כמעט בכל המקורות המזכירים את סדום מופיעה העיר כסמל לאלימות, לרוע ולקלקול ביחסים חברתיים אך לא מיניים * ובחז"ל? יש הטוענים בשל גאווה ושפע, יש בשל משכב זכר, ויש בשל שנאה שהובילה לשפיכות דמים * וגם: מה דעת בן סירא, ספר היובלים, והספרים החיצוניים של פילון ושל יוסף בן מתתיהו ועוד בפרשה זו * פרק מתוך עבודת תזה בנושא "הומוסקסואליות במקורות התלמודיים"

לחצו להגדלה
לחצו להגדלה
לחצו להגדלה
לחצו להגדלה
לחצו להגדלה
לחצו להגדלה
לחצו להגדלה

אין תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.