הדחקה פוגעת | גאות ושפל

שני דברים ניסתה אילנה דיין להשיג בריאיון עם הרב אלון: שהוא יודה שפגע מינית בתלמידיו ושיודה בנטייתו המינית. זאביק טוען שיש יותר סיכוי שחאלד משעל יתגייר כהלכה מאשר שאלה יקרו * זאביק במכתב לאילנה דיין

שלום לך אילנה,

יחד עם כל עם ישראל, גם אני צפיתי בריאיון שלך עם הרב מרדכי אלון. אך בשונה אולי מהרבה אנשים בעם ישראל, יש לי נגיעה מיוחדת בעניינים בהם דנת בריאיון שלך – פגיעות מיניות ונטייה מינית מול הדת.

ראשית, אני איש טיפול שעובד זה שנים מספר עם אנשים שבצעו פגיעות מיניות.

שנית, אני הומוסקסואל דתי ופעיל בקהילה הדתית ההומו-לסבית. כשהפרשה של הרב אלון נחשפה בפומבי, זמן רב לפני שהחלה החקירה המשטרתית, פניתי לרב אלון בקריאה לעשות חשבון נפש ולא להתבזות יתר ממה שהוא התבזה כבר. קיוויתי שדבריי יישמעו.

ממסיבת העיתונאים שערך הרב אלון וגם מהתכנית שלך הבנתי שזה לא עומד לקרות. הרב אלון החליט להתבצר בגרסתו. וכעת בית המשפט יצטרך לברר את האמת. כמובן שעד שהדבר ייעשה, הרב אלון זכאי בדין. אבל מה שרציתי להגיד לך, זה שלדעתי את ניסית להשיג בריאיון איתו שני דברים שלא היה לך כל סיכוי להשיג. רצית שהרב אלון יודה שהוא פגע מינית בתלמידיו או למצער שיודה בנטייתו המינית ההומוסקסואלית.

אילנה, יש יותר סיכוי שחאלד משעל יתגייר כהלכה.

כשאת מביטה לרב אלון בעיניים וכמעט מתחננת אליו שיודה כבר שהוא באמת עשה משהו לא ראוי, אני מרגיש שאולי גם לך קצת לא נוח. אולי גם את, כמו כולנו, רוצה לחיות בעולם המוכר המוגן והמהוגן שבו הרבנים, ראשי הישיבות והאנשים המיוחסים מהבתים הטובים אינם פוגעים מינית ולא מנצלים. ואם הם עושים זאת, הם לכל הפחות מיד מבקשים סליחה. ובכן, זה לא מה שקורה במציאות.

אמנם את דוקטור למשפטים, אבל אני חושב שייתכן שאת ועוד אנשים רבים בציבור מבינים בצורה שגויה את הביטוי "מעשים נעשו לשם גירוי וסיפוק מיני", שהוא ביטוי סטנדרטי בכתבי האישום של פגיעות מיניות.

לדעתי, הנטייה הרווחת לפרש את הביטוי הזה היא שבן אדם שמבצע פגיעה מינית קם בבוקר, נוטל את ידיו ורושם ביומנו בכוונה עצומה ובחיוך זדוני על שפתיו "אני הולך היום לנצל את התלמידים שלי לשם גירוי וסיפוק מיני אצלי חדר". בחיים הכול נראה לגמרי אחרת.

מדובר לרוב בבן אדם שמספר לאחרים – וקרוב לוודאי גם לעצמו – סיפורים אחרים לחלוטין. שמדובר ב"עיסוי", ב"משחק", ב"ליטוף אבהי", ואחד החביבים – ב"הכלה" או ב"מגע אוהב שבן אדם זקוק לו". הכול נובע, כמובן, מהרצון לתת לאהוב ולנחם.

אז בפרץ כזה של אהבה ואלטרואיזם את באמת מצפה שמישהו ישים לב לאן היד בדיוק מטיילת ולאיפה המפשעה נצמדת? בעולם הטיפולי קוראים לרטוריקה הזאת "עיוותי חשיבה". ולשאלה הרטורית הזו עונים, בפשטות- כן! אם אדם ועוד אדם ועוד אדם אומרים שהמגע האבהי של מישהו מעורר אצלם תחושה לא נוחה, הבעיה היא לא אצלם, אלא ב"מגע האבהי".

זה מה שקודר כל כך בדבריו של הרב אלון על "אלפי תלמידים שהיו שם בחדר והרגישו את הדבר הנכון". לעולם לא נוכל לדעת כמה מהם אפילו לא העלו בדעתם להתלונן על מגעו האוהב- כופה-מקפיא של הרב, כי הרב בטוח עושה זאת מאהבה ולא מכוונה רעה.

ולגבי ציפייתך שהרב אלון יודה בנטייתו המינית (שאותה ביטאת גם בשיחה עם גיסתו, אמונה אלון וגם ידידי תומר פרסיקו ביטא משאלה דומה באחת מרשימותיו). ובכן, אילנה, אגיד לך משהו בתור מי שהיה הרבה שנים בארון והחליט לצאת ממנו מתוך מודעות מלאה למחיר שהוא הולך לשלם על כך – כשבן אדם בארון, אין כל סיכוי בעולם להוציא אותו ממנו.

התודעה חוסמת את המידע הפסול כל כך חזק שהאפשרות לשלב באותו משפט את המילה "אני" ואת המילה "הומוסקסואל"- פשוט אינה קיימת. בן אדם ימשיך להילחם עם עצמו 20, 30 או 40 שנה. אבל לעולם לא ייצא מהארון בפני אחרים. כי אינו מסוגל לצאת מהארון בפני עצמו.

איני מטפל ברב אלון ואיני יודע דבר וחצי דבר יותר ממה שהתפרסם בתקשורת. אבל אולי אחתום את הדברים במשפט שאמר לי חבר יקר וקרוב מאוד, שהיה לראשון בין חבריי הדתיים שחשפתי בפניו את נטייתי המינית. הוא חיבק אותי בחום ואמר שהוא שמח מאוד בשבילי, כי לו הייתי ממשיך להעלים או להדחיק את החלק הזה מתוכי, רוב הסיכוי שבשלב מסוים הייתי פוגע באחרים או בעצמי. דבריו אלו מחממים ומעודדים אותי עד היום, כמעט עשור אחרי שנאמרו.

ואולי זהו הלקח שהציבור הדתי בארץ וכולנו צריכים ללמוד מפרשת הרב אלון – שהחלקים המודחקים והלא מדוברים שלנו נוטים בסופו של דבר להתפרץ החוצה ולפגוע באחרים, אפילו בלי ידיעתנו.

תגובה אחת

תגובות בפייסבוק

להגיב על תל אביב 10 לבטל

האימייל לא יוצג באתר.

  1. כאיש טיפול מחוץ לארון אתה תומך באתר שמקדם את עצת נפש ודומיה?

    היכן שיקול הדעת שלך?

    ולגופו של עניין, הכתבה שלך מגוחכת. אילנה דיין רצתה ראיון עם אלון כמו כל עיתונאי אחר. אילנה דיין, עילוי משפטי למי שלא יודע ואובדן אמיתי לעולם המשפט כשבחרה ללכת לתקשורת, בודאי ידעה גם ידעה (וכפי שציינתי לגביו בעצמי כאן בפורום) כי אלון שעומד לדין פלילי מכחיש את המיוחס בכתב הגנתו ולכן אין כל סיכוי שיודה לא בנטייתו ולא במעשיו.

    אילנה דיין ניצלה את הראיון כדי למכור פרסומות.

    אלון ניצל את הראיון כדי לנסות להשפיע על הקהל והשופטים כי עושים לא עוול.

    זה הכל.