אב הומוסקסואל: "פוטרתי מעבודתי כי התחלתי הליך פונדקאות" | כל-מיני

תביעה תקדימית: בני זוג ישראלים טוענים כי מקום העבודה של עידו פיטר אותו רק בגלל שהחל הליך פונדקאות בחו"ל. כעת תובעים בני הזוג מבית המשפט להכריע לראשונה בנושא – אם פיטורים בזמן הליך פונדקאות נחשבים לפיטורים באמצע טיפולי פוריות, שאסורים על פי חוק

לורי תחגוג בעוד שבועיים יום הולדת שנה אך כבר כעת היא עומדת במרכז כתב תביעה תקדימי בישראל. עידו ורום הם בני זוג שהביאו את לורי לעולם באמצעות אם פונדקאית בארמניה. לטענתם, מיד לאחר החתימה על החוזה עם החברה המלווה הליכי הורות בחו"ל, עידו פוטר מעבודתו כסמנכ"ל בחברת פרסום בדיוק מהסיבה הזאת. בני הזוג טוענים כי הפיטורים נעשו בניגוד לחוק וכעת על בית המשפט להכריע לראשונה בנושא.

"כמה ימים אחרי שחתמנו על החוזה קיבלתי מכתב פיטורים. אנחנו כבר בהיריון, בתוך התהליך. מה אנחנו עושים? שילמנו, התחייבנו. פיטרו אותי כי אני הומו והייתי בתהליך פונדקאות. רק בגלל זה, אני בטוח בזה ב-100% כי זה קרה דקה אחרי שאמרתי שאני בתוך התהליך", טוען עידו ולדנר.

בכתב התביעה שהוגש לבית הדין לעבודה, טוען עידו כי פיטוריו לפני שנתיים סותרים את החוק לעבודת נשים המגן על עובדים בזמן טיפולי פוריות. "החידוש כאן הוא שמדובר בבני זוג חד מיניים והשאלה שבית הדין יצטרך לעמוד בפניה היא האם הסעיף הספציפי בחוק חל גם על בני זוג חד מיניים", אמר עו"ד דודי בכר המייצג את התובע. אכן, זאת הפעם הראשונה שבית משפט בישראל ייאלץ להכריע בבקשתו של זוג חד מיני לפרש תהליך של הקפאת זרע או פונדקאות כטיפולי פוריות לצורך הגנה מפני פיטורים.

בחברת הפרסום "ברנדניו" דחו את הטענות כאשר עורך דינם, דורון טאובמן מסר: "עידו פוטר כחלק מתהליך צמצומים בחברה יחד עם שלושה עובדים נוספים, לאחר שימוע שנערך לו כדין וללא כל קשר לטיפולי פוריות. הסיבה הפשוטה היא שהוא גם לא עבר טיפולי פוריות, הוא מעולם לא נזקק לטיפולים כאלו ואם היה עובר טיפולי פוריות, יש לחברה רגישות מספיק גדולה והיא לא הייתה מפטרת אותו".

(נענע10, ט"ז בסיוון תשע"ב, 6 ביוני 2012)

אין תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.