אפשר להתיר זוגיות בלא מין עם גבר? | שאל את הרב

הטיפול לא עזר לו, הוא בודד, רוצה חיבוק מגבר בלי כל עניין מיני, וחולם על זוגיות כזו. מותר או אסור? הרבנים שרלו, אפרתי, לוביץ ופאוסט עונים לשואל

תוכן השאלה:

לית ברירה

1. ניסיתי טיפולי המרה ולא הצלחתי.

2. אני כמעט ולא נמשך לנשים ובכלל לא מתחבר רגשית אליהן.

3. קשה לי נורא להיות לבד והבדידות והדכאון גורמים לי גם לחפש חיבוק ואני מגיע בגלל זה למצבים רבים שבהם אני לא עומד ביצר (כי הרי רוב האנשים לא יסתפקו כמוני בחיבוק).

4. יש לי הרבה חברים טובים וקרובים וחלקם גם יודע על מצבי, זה עוזר אך לא פותר את הבעיה שלי (הם עסוקים בחיים שלהם ולא אבקש מהם לשבת איתי מחובקים שעה).

5. אם אמצא גבר שיאהב אותי, לא ארצה לעשות איתו שום דבר מיני, וגם בחיבוק ואף נשיקה התחושה שאני מרגיש אינה מינית (כך כבר מספר שנים), כאשר מדובר באדם כזה. זה ימנע ממני להפגש עם אנשים אחרים ולהגיע איתם למצבים מיניים.

6. אני מכיר בבעייתיות של זוגיות עם גבר אך לא מוצא פתרון אחר יותר טוב. האם ניתן להתיר זוגיות ללא מין עם גבר? מה הפתרון? האם בהדרכה פרטית יהיה רב שיתיר לי דבר כזה?

הרב שרלו
הרב שרלו

התשובה של הרב יובל שרלו:

שלום יקירי,

יש מצבים רבים בהלכה בהם אנחנו צריכים לבחור בין שתי אפשרויות לא שלמות, לא טובות, לעתים אף גרועות.

כתבתי על כך פעמים רבות, ואחד המאמרים עוסק בפשרה בדיני שמיים.

במצבים כאלה אנחנו צריכים לנווט בזהירות, לעתים לא להיכנס למקומות המחייבים הגדרה מדויקת, לבחון את מה שניתן לעשות, להתקדם, וכדו'.

נסה ללכת בדרך זו. נסה למצוא את הדרך הכי-פחות גרועה, לא לחצות קווים, למצוא את מה שאתה מבקש בד בבד עם הנאמנות לתחומים האחרים שאתה מבקש, כגון לקשר עם ריבונו של עולם ולעולם ההלכה.

וכך תמצא את הדרך שלך להתמודד עם המצב הקשה הזה.

"זוגיות" היא דבר לא מוגדר.

דווקא משום כך יש לך אפשרות לנווט בין האפשרויות השונות, בתוך הקווים ובלי לחצותם.

כל טוב והרבה חיזוק

הרב ברוך אפרתי
הרב ברוך אפרתי

התשובה של הרב ברוך אפרתי:

 שלום,

מדבריך ניכר שעיקר הבעיה עמה אתה מתמודד אינה מינית אלא נפשית, ולפיכך עליך לפנות לפסיכולוג (ירא שמים) שיסייע לך לחזק את מבנה האישיות כך שלא תחוש צורך בחיבוקים וכד' באופן כה חזק.

במקביל כשתרגיש בנוי מספיק בנושא זה, תוכל לצאת עם בנות, ובע"ה להתחתן.

גם אם אין משיכה חזקה, כל עוד שקיימת כזו בסיסית, אפשר לבנות על גביה נישואין, ואין לדחות דבר זה. ובלבד שזוגתך תדע מה אתה עובר, ותתמכו אחד בשניה בתהליך החשוב הזה.

ח"ו שיתיר לך רב מאן דהו יחסי אישות עם גבר, וגם לא יחסי קרבה אחרים אם יש לך נטיה לעבירה זו.

חזק ואמץ
הרב לוביץ
הרב לוביץ

התשובה של הרב רונן לוביץ:

לפונה היקר שלום,

אני מבין ללבך, ומתוך רגישות למצב בו אתה נמצא אינני יכול לומר לך להישאר בבדידות ובמצוקה. מיותר לציין שמצד שני אינני יכול להתיר את האסור.

ציינת בדברך שיש לך רק משיכה מועטה מאוד לנשים, אך לא כתבת מהי מידת המשיכה שלך לגברים. לפי הבנתי, אין זה בלתי אפשרי מבחינתך ליצור קשר עם אישה שתכיר בכך שאינך ניחן בהתלהבות מינית כלפי נשים ותקבל אותך כפי שאתה. יש לזכור שישנן נשים לא מעטות שאינן נלהבות לפעילות מינית תדירה וסוערת, בין אם יש להם משיכה מסוימת לנשים ובין אם לאו. לכן אין ספק שיצירת קשר עם אישה שיוביל לנישואין הוא העדיפות הראשונה.

אם לא ירדתי לסוף דעתך והבנת מצבך, ואם אפשרות זו אינה ראלית כלל, ראוי שתשתדל ליצור קשר עם בן זוג שאכן יהיה מעוניין כמוך למעט באיסורים ככל הניתן. בכל מקרה אני חושב שבמקביל כדאי מאוד לפנות לייעוץ פסיכולוגי עם אדם המתאים לכך, ועצה זו אני מייעץ לכל אדם אשר חש מצוקה נפשית, בדידות ודיכאון מתמשכים בלי קשר לענייני הלכה או לנטייה מינית.

אם ייעוץ כזה יוביל גם למסוגלות ליצור קשר בר-קיימא עם אישה מה טוב, אך גם אם לאו – הדאגה לחוסן הנפשי ולשמחת החיים שלך מצדיקים הסתייעות בייעוץ כזה.

רצוי להסתייע בפסיכולוג שומר מצוות אך בעל פתיחות, שכבר עסק בבעיות הקשורות בנטיות מיניות.

בברכה נאמנה שתזכה לבנות קשר חיובי מוצלח ותראה ברכה והצלחה בחייך.

רונן לוביץ

הרב יחיאל פאוסטהתשובה של הרב יחיאל פאוסט:

למה הכוונה זוגיות עם גבר ללא מיניות? חיבוק? מותר. דברים אחרים?

אתה מתאר מצב של בדידות ודיכאון שיש לטפל בהם ללא קשר לנטייה המינית.

ישנם אנשים לא מעטים שחווים בדידות קשה וזקוקים לסיוע, ואף מצליחים להעזר. בהם אנשים שחיי המין שלהם טובים ונורמליים.

מציע שתחשוב לעשות משהו בנידון.

יחיאל

אין תגובות

תגובות בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.